Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Druhé Ozvěny MFDF Ji.hlava ovládly New York

/
/
/
736 Zobrazení



Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava vyrazil „za velkou louži“. Program druhého ročníku festivalových Ozvěn v New Yorku nabídl Hranice práce režisérky Apoleny Rychlíkové i Volný pokoj Belgičanky Alexandry Kandy Longuetové. To vše v Českém centru New York v závěru března.

Třídenní program zahájil snímek Volný pokoj režisérky Alexandry Kandy Longuetové. Film, který pojednává o životě v jednom odlehlém americkém motelu, si z loňské Ji.hlavy odvezl cenu za nejlepší světový dokument. Divácky nejatraktivnější bylo promítání snímku Hranice práce režisérky Apoleny Rychlíkové, která film osobně uvedla. Promítání doplnila diskuze s režisérkou. Na konci diskuze Apolena Rychlíková poděkovala publiku za obrovské množství zajímavých otázek. Snímek o fenoménu „pracující chudí“, který Rychlíková realizovala společně s novinářkou Sašou Uhlovou, ocenila porota jako nejlepší český film jednadvacátého ročníku Ji.hlavy.

Program Ozvěn uzavřel rumunský dokument TIMEBOX režisérky Nory Agapiové, která se skrze archivní filmy svého otce dostává k traumatům vlastní rodiny. „Nejhlubší věc, kterou jsem se naučila během natáčení tohoto filmu, je, že jsme silnější, než si myslíme,” uvedla režisérka. TIMEBOX se v New Yorku setkal s pozitivním přijetím diváků, které hluboce zasáhl příběh Joana Agapiho. Snímek si z dvaadvacáté Ji.hlavy odvezl ocenění za nejlepší dokument střední a východní Evropy.

MARIE DVOŘÁKOVÁ, PROGRAMOVÁ ŘEDITELKA ČCNY
„Film Hranice práce nás zaujal tím, jak mistrně odhaluje tvrdou realitu pracovních podmínek nejhůře placených zaměstnání v Česku. Snímek newyorskému publiku představí ten druhý, skrytý obraz současného života v České republice, se kterým se Američan při své návštěvě Čech běžně nesetká. Je nám ctí, že režisérka snímku bude na projekci přítomná a že s ní diváci budou moci o vzniku jejího filmu, ale i jeho palčivém tématu, v rámci Q&A hovořit.“

APOLENA RYCHLÍKOVÁ, REŽISÉRKA FILMU HRANICE PRÁCE
„Zaměřili jsme se na profese, které jsou klíčové pro fungování společnosti, ale nejsou adekvátně finančně ohodnoceny a pracovní podmínky v těchto profesích jsou nedůstojné. Já mám to privilegium, že pocházím ze střední třídy a měla jsem přístup ke vzdělání. S novinářkou Sašou Uhlovou jsme proto chtěli dát tímto filmem hlas těm, kteří neměli takové štěstí.“

Foto: Czech Center New York

  • Facebook
  • Twitter