Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

V Jihlavě se ukázal legendární francouzský rychlovlak

/
/
/
247 Zobrazení



Rychlovlak TGV přilákal v pátek 10. června v Jihlavě desítky nadšenců všech věkových kategorií. Návštěvníci si mohli projít vnitřní prostory nebo se vyfotit s jeho ikonickým oranžovým „čumáčkem“.

Přestože se rychlovlak TGV nechává Českem tahat, tak jej návštěvníci v Jihlavě mohli vidět v pohybu – na nástupišti jezdila miniatura vlaku, kterou sem přivezli nadšenci až z Bítova.

Prezentace rychlovlaku v Česku není náhodou, stejně tak jeho trasa. Vede totiž městy, kterými jednou povede i vysokorychlostní železniční trať (dále VRT), na které budou jezdit stejně rychlé vlaky – Praha, Brno, Jihlava a Ústí nad Labem. V Jihlavě se začne terminál stavět v roce 2024, a to na místě dnešního městského vlakového nádraží.

„Při první etapě se Správa železnic postará o novou nádražní budovu, nástupiště a kolejiště. Město zajistí přeložky sítí, veřejné prostranství před nádražní budovou propojení ke kruhovému objezdu v Havlíčkově ulici, včetně parkovacích míst a zastávek pro MHD i veřejnou dopravu,“ doplnil při zahájení prezentace vlaku TGV v Jihlavě náměstek pro oblast rozvoje města Petr Ryška.

„Vysokorychlostní trať je pro Jihlavou obrovskou příležitostí, díky ní se konečně stane centrem nejen České republiky, ale vůbec celé Evropy. Najednou bude možné například pracovat v Drážďanech a bydlet v Jihlavě, protože to bude jenom kousek vlakem,“ doplnila při zahájení primátorka Jihlavy Karolína Koubová.

První etapa by měla město stát kolem 700 milionů korun bez DPH, investice Správy železnic bude necelé dvě miliardy korun. Celková výstavba VRT Vysočina bude rozdělena na dvě fáze. První zahrnuje výstavbu VRT v úseku Velká Bíteš – Brno hl. n., druhá pak výstavbu VRT v úseku Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš. Tak bude celá VRT Praha – Brno kompletní.

Prezentační jednotka TGV PSE, někdy označovaná jako TGV Paris Sud-Est, byla součástí dodávky prvních 109 vysokorychlostních souprav, které sloužily na nově otevřené trase z Paříže do Lyonu.

Za svůj provozní život zažila inaugurační jízdu se všemi poctami, natáčení filmu, zkoušku podvozků pro další vývojovou řadu TGV a zvládla také světový rychlostní rekord. V roce 1981 totiž na zatím uzavřeném úseku mezi Paříží a Lyonem dosáhla rychlosti 380 km/h!

Více informací o vysokorychlostní soupravě TGV najdete ZDE.

Akci připravila ve spolupráci s městem Jihlava a Krajem Vysočina Správa železnic společně s francouzskými státními drahami SNCF.

  • Facebook
  • Twitter