Nemáte dostatek energie na sport? Víme, jak ji získat – Vysočina-news.cz
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Nemáte dostatek energie na sport? Víme, jak ji získat

/
/
/
407 Zobrazení



Všichni toho chceme stihnout během dne co nejvíc. Někdy si toho na sebe ale naložíme moc a začneme narážet na své limity. To se může projevit únavou při sportu, nebo chronickým nedostatkem energie i ve chvíli, kdy vstaneme z postele. Víte, jak tuto situaci napravit?

Energie je síla, která nás pohání vpřed. Bez ní bychom neuběhli maraton, ani si nezavázali tkaničku u boty. Natož, abychom se bez ní něco naučili, nebo dokončili důležité pracovní zadání. Někdy se nám ale energie z mnoha důvodů nedostává. Může za to dlouhodobé přetěžovánídeprese nebo jiná vážná nemoc, která nám brání vstřebávat důležité živiny. (Běžně je to dílo potravinové alergie, nebo jiné zažívací choroby. Případně unikátní poruchy, která znemožňuje normální zpracování pro tělo nezbytných látek.) 

Když tato situace trvá, máme tendenci jít k lékaři. Jenže, u únavy se poměrně často stává, že není možné diagnostikovat její hlavní spouštěč. Pokud se to stane i vám, je čas na to začít přemýšlet, co podniknete dál. 

Jak získat více energie pro vaše tělo i mysl: https://www.novirus.cz/jak-ziskat-energii/

Proto se v následujících bodech zaměříme na to, jak získat energii. A kdo ví? Třeba v našem seznamu najdete to, co hledáte.

Nedostatek energie a nízká motivace

Nedostatek energie může mít jak fyzické, tak psychické příčiny. (Jak se říká, tělo následuje mysl.) I když to pro vás bude nejspíš nepochopitelné, za vyčerpáním a nedostatkem životní energie může být přebytek, ale i naprostý nedostatek pohybu.

Negativní vliv může mít i:

  1. Obezita
  2. Smutek a nuda
  3. Užívání některých léků (jako jsou třeba antidepresiva)
  4. Závislost na návykových látkách
  5. Špatná strava
  6. Příliš velký příjem kofeinu

V první řadě je tedy důležité si zodpovědně říct, zda se primární důvod problémů neskrývá v nevhodném způsobu vašeho života. Případně v dosud neodhalené nemoci, kterou je nutné začít okamžitě řešit. (To vám ale nejlépe poví váš ošetřující lékař, když k němu přijdete na preventivní prohlídku.) 

Příznaky únavy

Každý člověk je originál, takže únava a nedostatek životní energie může mít různou formu projevů. Zatímco někdo dlouho spí a i přesto se cítí vyčerpaný a bez života, někdo vůbec neusne, či se pravidelně budí. U dalšího se mohou projevit deprese, nebo zdravotní potíže neznámého původu, které navozují příznaky neprokázaných nemocí.

Pět tipů, jak získat energii před výkonem 

Nedostatek elánu nemusí být vždycky tak extrémní. Často se to má spíš tak, že skončíme v práci a už nemáme chuť, ani energii na to jít si zacvičit. Takže se rozhodneme vypustit pravidelný trénink. Když se to stane jednou, dalo by se nad tím mávnout rukou. Problém je v tom, že si na to člověk rychle zvykne a jeho disciplína jde celkem rychle do kytek.

Energetické nápoje 

Pokud nechcete tak rychle rezignovat na své sportovní aktivity, první, co vás nejspíš napadne je to, že si dopřejete energetický nápoj. Ten vás totiž nabudí na potřebně dlouhou dobu, kterou se rozhodnete strávit v tělocvičně, venku nebo ve fitku. Cesta do pekla je ale obvykle dlážděná dobrými úmysly. Ve vědeckých studiích (viz zdroje tohoto článku) se ukazuje, že pití energetických nápojů může negativně ovlivnit pravidelnost srdečního rytmu a krevní tlak. Pokud tedy máte sami sebe rádi, na doplnění energie si vyberte něco jiného.

Správná strava a dostatek sacharidů 

Mnohem lepším způsobem, jak doplnit chybějící zdroje, je nepochybně strava. Hned na začátku se ale oprostěte od toho, že vám pomůže fast food, nebo čokoládová tyčinka, která se schovává v kapse vašeho batohu. (Samozřejmě, jako opravdová nouzovka to postačí, ale cesta vede spíš přes přirozené zdroje sacharidů a co nejméně zpracovanou stravu.)

Pokud potřebujete povzbudit, zkuste:

  • Banán
  • Hnědou rýži
  • Sladké brambory
  • Vejce
  • Jablko
  • Kvalitní hořkou čokoládu
  • Ovesné vločky
  • Bílý jogurt

Pitný režim 

Žádná součástka celého soukolí se nezadře ani v případě, že budete dbát na dostatečný pitný režim. V první řadě vynechte džusy, alkohol a limonády a dopřejte si kvalitní čaje, nebo vodu s ovocem

Pitný režim vám pomůže s optimální regulací tepla během cvičení. Také předejdete dehydrataci, která má negativní dopady na lidskou výkonnost a paměť. V neposlední řadě může jít o dobrou prevenci bolestí hlavy, které by mohly ovlivnit vaši touhu cvičit.

Nakopávače

Taky můžete vyzkoušet některý ze syntetických, nebo přírodních nakopávačů. V posledních letech se hodně mluví o kreatinuYerba mate, nebo o stimulačních účincích kofeinu. Předtím než se rozhodnete cokoliv z toho trvale zařadit do svého životního stylu, ujistěte se, že jste zdraví a že na vás daná látka nepůsobí negativním způsobem. (Může vám bušit srdce, můžete být nervózní, nebo trpět úzkostmi a nespavostí.)

Bylinky

Poslední schůdnou cestou je užívání volně prodejných doplňků stravy a bylinek. Ve své sbírce můžete mít ty, které obsahují ženšen pravý nebo guaranu. Dobře snášená je i šalvějmáta a rozmarýn. Tuto formu získávání energie bychom vám doporučili vyzkoušet jako první. Není vyloučeno, že to bude stačit.

Zdroje:
https://ifarmacie.cz/pitny-rezim/
https://www.onefit.cz/sacharidy-a-jejich-vyuziti-ve-sportu

  • Facebook
  • Twitter