Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Projekt ZŠ a PŠ U Trojice bojuje o Evropskou jazykovou cenu Label

/
/
/
215 Zobrazení

Základní škola a Praktická škola U Trojice v Havlíčkově Brodě má dlouhodobé úspěchy v projektech mezinárodní spolupráce eTwinning. V letošním školním roce obhájila titul eTwinningová škola a získala několik cen kvality za své projekty.

Jeden z nich, projekt Kouzelný les, přihlásili do soutěže o Evropskou jazykovou cenu Label a zaznamenal úspěch v podobě postupu do druhého kola.
Ve Výzvě 2020 obdržel organizátor soutěže Dům zahraniční spolupráce celkem 46 přihlášek. Každou z přihlášek hodnotili dva hodnotitelé. Na základě hodnocení vybrala odborná porota k postupu do druhého kola 18 projektů, mezi nimi i projekt havlíčkobrodské školy. Ve druhém kole bude soupeřit s projekty vysokých škol (Masarykova univerzity Brno, Západočeská univerzita v Plzni, Vysoká škola báňská v Ostravě a Technická univerzita v Liberci), vyšších odborných a středních škol (Vyšší policejní škola a Střední policejní škola Ministerstva vnitra v Praze, Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město a Gymnázium Frýdlant nad Ostravicí)
a základním školami z Prahy, Přimdy, Liberce a Kněžmostu.



„Ve výčtu těchto škol je úspěch naší školy mimořádný. Projekt Kouzelný les je výjimečný i tím, že není zaměřen na světové jazyky, ale na slovanské. Navíc byl realizován s žáky s těmi nejtěžšími formami postižení včetně kombinovaných vad a těžkého mentálního postižení,“ dodává ředitelka školy Květoslava Kubátová.

Partnery školy byly mateřské školy ze Slovenska a Polska. Aktivity projektu byly zaměřeny na poznávání života v lese, lesních zvířat, rostlin, stromů a využití zdrojů lesa pro lidstvo. Děti za pomoci společných úkolů, prezentací, přednášek, online setkání spolu objevovaly, co nám les přináší. Téma se prolínalo všemi předměty ve výuce, provedení a práce byly zohledněny dle schopností žáků.

„V naší škole jsme zvyklí i u žáků s těžšími formami postižení využívat prostředky informačních a komunikačních technologií. Nejinak tomu bylo i v projektu Kouzelný les. Žáci s dopomocí učitele a asistentů pedagoga, často i s pomocí rodičů, k práci používaly počítač, i-Pad, interaktivní tabuli. Nejlépe se jim pracovalo na interaktivní tabuli a i-Padu, při které se zlepšovala jejich koordinace pohybu a grafomotorika.
Výstupem projektu byla společná prezentace, elektronická kniha, společná písnička Zázračné koleso a kalendář Kouzelný les během roku,“ popisuje, jak se dá pracovat s žáky s postižením, autorka projektu Renata Koumarová.
Představení projektu odborné porotě proběhne v půlce června v Domě zahraničních služeb v Praze.

  • Facebook
  • Twitter