Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Chytré nabíječky ze Žďáru řeší i nabíjení elektromobilů na sídlišti, umí i plánovat

/
/
/
254 Zobrazení

Inženýrská společnost DEL ze Žďáru nad Sázavou výrazně modernizovala své nabíjecí stanice elektromobilů. Mezi jejich hlavní výhody patří chytré nabíjení nové generace včetně funkce Plug & Charge. Nabíječky díky tomu dokážou plánovat nabíjení podle aktuálních kapacit sítě i akumulátoru vozu.

Mohou také nabíjet ve výhodnějším tarifu a využívat síť tak, aby ji nepřetěžovaly. Nabíjecí stanice Vector nabízí velmi rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, nabíjecí stanice DEL Tower je zase schopna z jednoho bodu nabíjet až čtyři vozy najednou. Stanice lze propojit s obnovitelnými zdroji energie a své uplatnění naleznou jak ve veřejném prostoru, tak v komerčních objektech.

Žďárský DEL během letošního dubna uvedl na trh chytré nabíjecí stanice elektromobilů. Vycházejí z původních modelů DEL Tower a Vector, které měly premiéru v loňském roce. Jejich nové verze využívají systémy pokročilého nabíjení nové generace. „Díky funkci Plug & Charge mohou stanice samostatně komunikovat se sítí a plánovat nabíjení podle její kapacity nebo tarifu. To je v dnešní době prakticky nezbytná funkce, bez které je využití nabíječek pro uživatele velmi omezující. Potřebu nabíjení akumulátoru vozu mohou stanice vyhodnotit také dle jeho aktuálního stavu v kombinaci s potřebným plánovaným dojezdem,“ říká Jiří Kabelka, předseda představenstva společnosti DEL. Pokud funkci Plug & Charge podporuje i elektromobil, uživatel pouze připojí vůz kabelem. Autorizace, výběr nejvhodnějšího nabíjecího tarifu či fakturace dle odebrané energie je už realizována automaticky.



Dvě nabíječky v jednom nebo až čtyři vozy naráz
Stejnosměrná rychlonabíjecí stanice Vector nabízí funkci Dual, která umožňuje rozdělit její výkon. Díky tomu je schopna rychle nabíjet dva vozy současně. Nabít 80 % kapacity baterie vozu je schopna už za 20 až 30 minut. Střídavá nabíjecí stanice DEL Tower je pak ideálním řešením pro parkoviště, kde se předpokládá, že vůz zůstane stát delší dobu. „DEL Tower může díky svému modulárnímu řešení nabíjet až čtyři vozy. V podstatě tak svou praktičností zastává funkci několika nabíjecích stanic,“ vysvětluje manažer Václav Dvořák, který má ve společnosti DEL elektromobilitu na starosti. Podle něj lze tak dobíjecí infrastrukturu navrhnout přímo na míru potřebám zákazníka. Obě stanice zároveň umožňují vytváření nabíjecích clusterů. Lze je také propojit se systémy, které využívají obnovitelné zdroje energie. Ať už se jedná o fotovoltaické či větrné elektrárny, případně o kombinaci s bateriovými úložišti.

Nabíječka Vector ze žďárské firmy Del, archiv společnosti Del



Řešení pro každou situaci
Díky svým funkcím nacházejí nabíjecí stanice různorodé uplatnění. Vhodné jsou jak pro veřejné, tak pro komerční subjekty. Využijí je obchodní domy, čerpací stanice, parkovací domy, hotely nebo sportoviště, které chtějí svým zákazníkům umožnit nabíjení elektrických vozů. Uplatnění naleznou i v moderních developerských výstavbách a firemních flotilách, kde již stoupá podíl plug-in hybridních aut a elektromobilů. „Nabíječky jsou určeny primárně do veřejného prostoru, jejich zákazníky jsou tak logicky také města a obce. A to třeba na sídlištích, kde při výraznějším rozšíření elektromobility mohou pomoci regulovat zátěž energetické sítě. Věříme, že díky moderním funkcím našich nabíječek dáváme elektromobilitě nový smysl,“ dodává Jiří Kabelka.
Nabíjecí stanice DEL mohou být připojeny k různým systémům pro platbu a autorizaci, a to včetně integrace platebního terminálu. Samozřejmostí je šifrovaná komunikace pro maximální bezpečnost transakcí. Konstrukce stanic je odolná proti vandalům a je navržena v kompaktním provedení s nadčasovým designem. Dobře se tak hodí do veřejného prostoru, kde odolají i drsnějším klimatickým podmínkám.

  • Facebook
  • Twitter