Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Nové expozice v havlíčkobrodské galerii

/
/
/
365 Zobrazení



Galerie výtvarného umění v Havlíčkově Brodě připravila na pátek 3. března dvě vernisáže výstav. První představí malířské dílo havlíčkobrodského rodáka Jana Čárta a jeho kolínského přítele Rudolfa Mazucha, druhá olomouckého grafika Ondřeje Michálka.

Psal se rok 1912, když do prvního semestru na C. k. akademii umění v Praze nastoupili dva noví studenti – Jan Čárt (1885–1943) a Rudolf Mazuch (1891–1920), kteří se brzy stali přáteli. Jejich životní osudy jsou spojeny s Německým (Havlíčkovým) Brodem. Jan Čárt se zde narodil a vystudoval na reálném gymnáziu. I po odchodu do Prahy a později do Kolína, své rodné město pravidelně navštěvoval a objevuje se i v jeho výtvarných námětech. Také Rudolf Mazuch zde krátce pracoval v roce 1918 na portrétních zakázkách i plenérové malbě.
Výstava zavede návštěvníky prostřednictvím díla Jana Čárta do známých zákoutí Havlíčkova Brodu počátku 20. století. Představí ho také jako portrétistu, scénografa, sochaře a designera. Dále připomene téměř zapomenuté dílo jeho přítele Rudolfa Mazucha, které se kvůli jeho brzkému úmrtí nemohlo zcela rozvinout. I přesto zaujímá významnou pozici v dějinách českého výtvarného umění.

Slavnostní zahájení výstavy Budu vzpomínat na Brod, která se věnuje malířskému dílu havlíčkobrodského rodáka Jana Čárta a jeho kolínského přítele Rudolfa Mazucha, proběhne v 16.00. Výstavu zahájí Petra Hollerová z Regionálního muzea v Kolíně, které se na expozici podílelo.

Výstava grafických prací Alegorie našich světů olomouckého grafika Ondřeje Michálka, která bude zahájena v 17.00, je zajímavým přínosem do výstavního plánu havlíčkobrodské galerie. „Nejen, že představuje předního grafika olomoucké výtvarné scény, který už tři desetiletí vychovává na tamější univerzitě výtvarníky a grafiky, ale přináší i zajímavý vhled do experimentálních grafických technik tohoto umělce pracujícího v širokospektrálních a mnohaletých cyklech. Na tři desítky velkoformátových grafických listů představí dvě období Michálkovy tvorby, v nichž se věnoval linorytu a kombinované technice akvatinty a suché jehly. Tematicky nás přenese od archetypálních osvětlených objektů přes futuristické stavby až po svět fantaskních tvarů fotosyntetických organismů. V této neklidné době přináší možná až příliš reálný obraz postapokalyptické budoucnosti světa,“ uvedla Daniela Růžičková, kurátorka výstavy.

  • Facebook
  • Twitter