Zdravotníci prosí: nezatěžujte linku 155 dotazy ohledně koronaviru
Podle informací Petra Janáčka, tiskového mluvčího Zdravotnické záchranné služby Kraje Vysočina stoupl v posledních dnech výrazně počet telefonátů na linku 155, které nesouvisí s přednemocniční neodkladnou péčí a zatěžují tak plynulý chod Zdravotnického operačního střediska.
„Naši operátoři se tak bohužel setkávají i s případy, kdy se například volající dožadují výsledky testů.
Upřímně chápeme obavy občanů spojené s nákazou novým typem koronaviru, je ale nutné, aby své dotazy, ohledně nemoci COVID-19, směřovali na telefonní linky k tomu určené. Jedná se například o Krajskou hygienickou stanici, infolinku Státního zdravotního ústavu, případně nově zřízenou bezplatnou celostátní linku 1212.
Zároveň je třeba si uvědomit, že všechny tyto infolinky zažívají velký nápor volajících a z toho důvodu mohou být přetížené nebo nedostupné. Mějte proto, prosím, trpělivost, volání s odstupem času opakujte a řiďte se pokyny epidemiologa nebo vašeho praktického lékaře,“ uvedl Petr Janáček, tiskový mluvčí Zdravotnické záchranné služby Kraje Vysočina.