Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Rychlost v tunelu každý den překročí v Jihlavě skoro stovka řidičů

/
/
/
542 Zobrazení



Jihlava by chtěla rozšířit úsekové měření rychlosti, ale naráží na nedostatek personálu. Už teď jsou totiž na oddělení dopravně-správních agend zahlceni. Za překročení rychlosti v tunelu zaplatili řidiči nebo provozovatelé aut za loňský rok pokuty za skoro 17 milionů korun.

Měřiče rychlosti z dálnice D1 dohlížejí od loňského dubna na rychlost v Jihlavském tunelu na obchvatu města. Ten spojuje hlavní tah na Znojmo s dálničním přivaděčem. Systém úsekového měření rychlosti, který se osvědčil při dohledu na osmdesátku v modernizované části dálnice D1, teď už deset měsíců kontroluje šedesátku v tunelu.

Za překročení nejvyšší dovolené rychlosti byly v roce 2019 uhrazeny určené částky a pokuty v celkové výši 16 870 500 Kč. V průměru totiž poruší pravidla v tunelu každý den 94 aut. V několika případech dokonce několikanásobně, rekordmanem je řidič dodávky doručovatelské služby, který tunelem projel víc než 190 kilometrovou rychlostí.

Za kamery Jihlava zaplatila necelé dva miliony korun, za přestěhování a instalaci do tunelu 200 tisíc. Stěhovat jinam je město zatím nechce, naopak by chtělo systém rozšiřovat i na další riziková místa. Nejprve na kopec v Hosově, později možná na ulici Sokolovskou. „To jsou místa vytipovaná i policií jako nejrizikovější v Jihlavě,“ uvedl Lubomír Dohnal, vedoucí odboru dopravy jihlavského magistrátu. Podle jeho slov je ale tunel z hlediska bezpečnosti nejrizikovějším místem hlavně kvůli nebezpečí požáru a také kvůli velmi nesnadnému opuštění místa případné nehody.

Plánované rozšíření systému i do dalších míst ale naráží na nedostatek úředníků vyřizujících přestupky. Těch je nyní na oddělení dopravně-správních agend třináct a těžko stíhají současnou agendu. „Nesmíme totiž zapomenout na dalších několik stovek hříšníků měsíčně na kontrolovaných semaforech u City Parku a u autobusového nádraží a na další desítky přestupků denně, které nám předává k vyřízení republiková i městská policie,“ připomíná Dohnal s tím, že pokud městu letos přibude ještě agenda spojená s úsekovým měřením na dalším modernizovaném úseku dálnice D1, je nemyslitelné v takové situaci dál rozšiřovat systém po městě.

  • Facebook
  • Twitter