Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Před dvaceti lety vstoupil ICOM do neperspektivních ČSAD, nyní jsou prosperující společností

/
/
/
1716 Zobrazení



Před dvaceti lety vstoupila jihlavská společnost ICOM transport do čtyř okresních ČSAD: Slaný, Jindřichův Hradec, Benešov, Ústí nad Orlicí. V současné době hrají významnou roli ve svých regionech.

Společnosti ale v roce 2020 byly v hospodářské ztrátě, budovy byly zchátralé, mnohdy nevyužívané. I vozový park byl ve špatném technickém stavu.

Do společností tak bylo potřeba vložit know-how mateřské společnosti ICOM transport a zainvestovat, aby se jejich hospodaření obrátilo do kladných čísel. „Jedním ze základních cílů bylo zrušit kolektivní zodpovědnost zaměstnanců a nechat vyniknout jednotlivce. Proč by například řidič měl být bez prémií kvůli tomu, že dispečer nebo ředitel udělal špatné rozhodnutí. Každý musí být zodpovědný a placený za plnění svých úkolů. To znamená úkolů, které může ovlivnit,“ uvedl místopředseda představenstva Zdeněk Kratochvíl.

Zdeněk Kratochvíl za volantem jednoho z autobusů

Proč vlastně investoval do v té době neperspektivních podniků? „V podobném stavu bylo i ČSAD Jihlava – ICOM transport, když jsem v roce 1994 do ČSAD Jihlava nastoupil jako předseda představenstva. V roce 2000 již v Jihlavě byla jedna z nejprosperujících a nejmodernějších dopravních společností České republiky,“ doplnil Zdeněk Kratochvíl, který byl přesvědčený, že se to podaří i u těchto ČSAD.
„Byli jsme si jistí, že i tyto dopravní podniky se po krátké době, v případě že se bude hospodařit podle stejného modelu jako v Jihlavě, stanou prosperujícími dopravními podniky. A dnes po dvaceti letech mohu říci, že se naše předpoklady splnily,“ dodal Zdeněk Kratochvíl.

Nová nádraží společnosti ICOM

Jednou z důležitých etap byla i centralizace a elektronizace činností koncernu ICOM transport. „Díky modernímu vozovému parku, centralizaci a maximální elektronizaci pracovních postupů jsme mohli zeštíhlit naši koncernovou organizaci z cca 2 500 zaměstnanců na současných cca 1 750, přičemž počet řidičů se navýšil,“ přiblížil zakladatel ICOM transport.

Na pozitivním hospodářském výsledku jednotlivých společností se podílí i autobusy značky Mercedes. Do roku 2020 tato společnost dodala přes 2 500 autobusů za více než osm miliard korun. Tím se mohlo centralizovat opravárenství a zrušit dílny v jednotlivých společnostech a provozovnách. Navíc se využilo moderního softwaru, který hlídá technický stav vozidel a veškeré potřebné informace jako je spotřeba, stav ujetých kilometrů, poloha vozidla a další důležité údaje.

Vedení společnosti si svých zaměstnanců váží a snaží se, aby měli lepší podmínky oproti konkurenci. „Vážím si zaměstnanců, kteří jdou příkladem, odvádějí dobrou práci, dávají podněty a připomínky na zlepšení,“ uzavřel Zdeněk Kratochvíl.

  • Facebook
  • Twitter