Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Jihlava využívá sociální sítě k informování o situaci v dopravě

/
/
/
370 Zobrazení



Jihlavský magistrát spustil dopravní stránky na sociálních sítích, sociální sítě Facebook a Instagram mají být pomocníkem v poskytování informací o dopravě a parkování v Jihlavě.

Příspěvky na facebook.com/dopravavjihlave oslovily za první dva dny provozu bezmála osm tisíc lidí a stránce dalo lajk nebo ji začalo sledovat na 500 uživatelů Facebooku. Od 1. února je v provozu také Instagram @dopravavjihlave. Obě sociální sítě mají být pomocníkem města v poskytování informací o dopravě a o chystaných změnách parkování v Jihlavě

Chystané změny v parkování a rozšíření parkovacích zón by měly podpořit místní obyvatele a podnikatele a současně mají umožnit parkovat v Jihlavě všem, kteří to potřebují.

Počet aut ve městě, ať už registrovaných nebo přijíždějících, vytrvale a neúměrně roste. Jen za loňský rok vzrostl podle registru vozidel počet aut ve městě o 719 kusů. Na počet 51 125 obyvatel Jihlavy je aktuálně už zaregistrováno 26 138 aut. Za posledních jedenáct let pak vzrostl počet aut ve městě o třetinu. 

„Neřešení této situace by v blízké budoucnosti vedlo k tomu, že by se situace nejen s parkováním, ale i s dopravou po městě dále velmi zhoršovala. Ze zkušenosti ze zahraničí víme, že není řešením prostá stavba nových parkovišť. Na ty ostatně není ve městě ani místo, ani peníze. Řešení spočívá v udržitelné městské mobilitě jako celku,“ uvedl radní pro dopravu Jaroslav Vymazal. Podle jeho slov musí i Jihlava najít optimálně vyvážený poměr mezi automobily a šetrnými formami dopravy.

V Jihlavě jsou v současnosti dvě oblasti parkování, v centru města a v jeho okolí. Konkrétně na sídlišti Srázná a U Pivovaru. Viz https://bit.ly/parkujvjihlave. V centru je parkovací zóna od roku 2004, v okolí od roku 2013. 

Podle dotazníku, který jsme mezi rezidenty a předplatiteli provedli v prosinci 2021 a v lednu 2022, mají parkovací zóny v současnosti podporu 90 % obyvatel.

Rezidentská karta se vydává trvale bydlícím a vlastníkům nemovitostí, předplatitelská pak fyzickým osobám podnikajícím a firmám, které mají v oblastech sídlo nebo provozovnu. Parkovací karty se vydávají prozatím osobně na odboru dopravy, od poloviny roku 2022 bude oprávnění možné vyřídit online. V dotazníku projevilo zájem o tuto formu 78 % respondentů. Ceny za karty vyplývají z aktuálních ceníků.

Město Jihlava v minulých letech vydalo kolem 1 300 parkovacích karet ročně, 70 % z nich je na 12 měsíců, 15 % na šest měsíců a 15 % na tři měsíce.

  • Facebook
  • Twitter