Žďárský DEL se podílí na výrobě nového elektrického minivanu Volkswagen ID. Buzz
Na výrobě nového elektrického minivanu Volkswagen ID. Buzz se podílejí i čeští inženýři. Společnost DEL ze Žďáru nad Sázavou zajistí konstrukci automatizované výrobní linky na přední nárazníkový systém s integrovanou ochranou chodců.
Linka s celkem devíti roboty bude od začátku příštího roku vyrábět až sto tisíc nárazníků ročně. Vznikne kombinací zcela nových a repasovaných technologií pro optimalizaci nákladů.
Na výrobě elektrického nástupce legendárního minivanu Volkswagen T2 se bude podílet i unikátní výrobní linka ze žďárské společnosti DEL, která se specializuje na průmyslovou automatizaci. Pracoviště s celkem devíti roboty by mělo ročně zajistit výrobu až sto tisíc kusů předního nárazníkového systému nového Volkswagenu ID. Buzz, který bude navíc disponovat integrovanou ochranou chodců. „Automatizovaná výrobní linka bude umístěna v polském závodě dodavatele koncernu Volkswagen v Gliwicích. Její dokončení a předání zákazníkovi předpokládáme v únoru příštího roku,“ uvádí Zdeněk Králíček, obchodní ředitel společnosti DEL.
Unikátní kombinace technologií
S ohledem na optimalizaci nákladů vznikne linka díky unikátní kombinaci zcela nových i repasovaných technologií jednoho ze stávajících pracovišť. Podíl nových technologií bude činit 80 %, repasovaných bude zbývajících 20 %. „Integrace starších pracovišť a nových technologií provádíme poměrně často, zákazníci nás mnohdy oslovují právě i díky této schopnosti. Výrobní firma tímto způsobem sníží své náklady, po technické stránce ale zároveň získá naprosto rovnocenné pracoviště,“ vysvětluje Zdeněk Králíček. Linka bude k výrobě využívat technologie odporového, bodového a obloukového svařování, a zároveň robotické manipulace mezi jednotlivými svařovacími pracovišti. Hotové výrobky pak budou rovněž roboticky ukládány do přepravních kontejnerů. Bez nutnosti dalších operací zde budou připraveny na další výrobní krok – lakování.
Vlastní nabíjecí stanice elektromobilů
Žďárská společnost DEL se zabývá i plně automatizovanými linkami pro výrobu dalších součástek elektromobilů. A to jak v rámci koncernu Volkswagen, tak například i pro americký trh. Ve spolupráci se svou dceřinou společností NES vyvinula rovněž vlastní samoobslužné nabíjecí stanice, a to včetně rychlonabíječky, která je schopná dobít baterii vozu na 80 % kapacity během 20 až 30 minut. „V oblasti eMobility máme poměrně široký záběr. Vedle návrhu a realizace linek pro výrobu dílů dokážeme elektromobily také nabíjet,“ dodává Zdeněk Králíček ze společnosti DEL.