Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Studenti se učili, jak se stát dobrými řečníky. A v angličtině

/
/
/
954 Zobrazení



Kdo by neznal TED Talks? Krátká vystoupení, kdy zajímaví lidé z různých oblastí inspirují ostatní a předávají jim své životní zkušenosti. A právě tímto fenoménem je inspirován Erasmus+ Be interesTED, do kterého se pustili na Katolickém gymnáziu Třebíč. Jaký byl? A co studentům přinesl? Na to jsme se zeptali koordinátorky Pauly Torresan.

Co vás vedlo k tomu pustit se do projektu?

V dnešním světě jsou velmi důležité prezentační dovednosti a práce s informacemi. Díky tomuto projektu se studenti učili zjišťovat, organizovat a konstruovat informace, vytvářet TED-Like Talks a pracovat v týmu. Tato příprava a trénink vedl k tomu, že se naučili být samostatnými kriticky smýšlejícími řečníky v angličtině.

Jak konkrétně si máme představit činnost studentů v praxi?

Na naší škole jsme založili TED-Ed Club, kde se studenti pravidelně setkávali. Naši studenti pracovali pravidelně každé dva tři týdny ve skupinách na materiálech, které jsme dostali jako členové komunity TED-Ed Clubs Community. Studenti museli pracovat individuálně s pomocí svých učitelek na přípravě prezentace (TED-Like Talks), které pak předvedli před sebou navzájem předtím, než je prezentovali před publikem. Nejen, že se učili prezentovat v angličtině, ale také jsme analyzovali nejpopulárnější rozhovory TED. Díky tomu měli studenti velkou inspiraci, jak dělat opravdu dobré prezentace. Úkolem nás učitelů bylo studenty vést a vytvářet speciální metodologické materiály, aby jim v tom pomohli, například TED-Ed lesson plans.

Zapojili se také školy ze zahraničí. Jak jste vzájemně spolupracovali a co jste se naučili?

Všechny partnerské školy využívaly on-line technologie k předávání materiálů a výsledků projektu – webové stránky projektu, Instagram, Facebook, Twinspace, WhatsApp a e-maily. Studenti využili videa a prezentace pro své TED-Like talks. Studenti a učitelé se také naučili publikovat videa na youtube. TED-Ed lessons připravené učiteli byly publikovány ve dvou eknihách pro snadný přístup online. Takže jsme se naučili také spoustu dalších užitečných dovedností.

A co zahraniční zkušenosti?

Studenti vyjeli také do zahraničí. Setkali se s mladými lidmi z šesti země v projektu v Lotyšsku (Jelgava), Německu (Mnichov) a Itálii (Milan). Tam naše studenti prezentovali své TED-Like Talks. Nejen, že si aktivně protrénovali cizí jazyk, ale také poznali nové země, kulturu a mohli si udělat vlastní pohled a názor na různé oblasti tamního života. Studenti byli ubytováni v místních rodinách, což je nejlepší způsob, jak poznat danou zemi a kulturu. Dokonce jeden student měl příležitost jet do Bruselu, navštívit Evropský parlament a účastnit se konference TEDx ULB The Hummingbird Effect.

Na konci školního roku jste projekt ukončili. Jaké je vaše hodnocení? V čem studentům pomohl?

Jsem moc ráda, že při zpětné vazbě studentu uvedli, že projekt přispěl k rozvoji sociálních vztahů a kluby TED-Ed jim pomohly zlepšit jejich komunikační schopnosti. Prezentace studentů (TED-Like Talks) byly velmi zajímavé, originální i osobní. Bylo potěšením vidět, jak dlouhou cestou řečníci ušli od původní myšlenky až po finální verzi jejich projevů, které publikum nadchly. Učitelé měli možnost naučit se používat TED Talks ve třídě a pozorovat dobré metody v hostitelských školách. Škola měla možnost navázat nové kontakty se skvělými partnerskými školami. Studenti i učitelé měli možnost poznat další země a kultury ve společné Evropě, a to je vždy ta nejlepší část! Hodnotím to po všech stránkách velmi pozitivně. Závěrem dodávám, že projekt byl spolufinancováno z programu Evropské unie Erasmus+.

  • Facebook
  • Twitter