Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Stavební odbor žďárské radnice omezuje provozní hodiny pro veřejnost, je přetížený

/
/
/
300 Zobrazení



Stavební odbory na mnoha úřadech po celém Česku se potýkají s nedostatkem zaměstnanců i komplikovanou legislativou. To je i případ žďárského stavebního odboru, který je dlouhodobě přetížený a nestíhá nápor práce. Úřad na to reaguje zkrácením provozní doby pro veřejnost od srpna do odvolání, slibuje si od toho rychlejší vyřizování žádostí.

Veřejnost mohla na stavební odbor doteď chodit pět dnů v týdnu, to se ale od 1. srpna změní. „Otevřeno bude jen od pondělí do středy v dosavadních hodinách, ve čtvrtek a v pátek zůstane pro veřejnost zavřeno. Úřad si od tohoto kroku slibuje, že úředníci získají víc času na vyřizování žádostí, kterých rychle přibývá,“ vysvětluje tajemnice úřadu Martina Hostomská. Stavební odbor je v personální krizi, aktuálně mu kvůli odchodům nebo dlouhodobé pracovní neschopnosti chybí třetina zaměstnanců.

Za chybějící zaměstnance se zatím nedaří sehnat nové, jedním z důvodů jsou vysoké kvalifikační požadavky na odborné vzdělání a praxi požadované zákonem. „Zaučení nového zaměstnance trvá kvůli složité legislativě a vysoké odborné náročnosti až rok a půl. Nový člověk se musí kromě orientace v procesu správního řízení utkat s velkým rozsahem správních úkonů a seznámit se s víc než padesátkou zákonných předpisů,“ doplňuje Libuše Pitková, vedoucí odboru stavebního a územního plánování. Správní řízení, podání a žádosti za chybějící kolegy si tak ke své agendě přibírají zbylí úředníci.
Agendy k vyřízení ale stále přibývá, v prvním pololetí letošního roku přijal odbor téměř o dvě stě podání víc než loni za stejné období. Kvůli personální krizi narůstá i počet nevyřízených podání, zatímco letos v lednu jich úřad evidoval pět, v červnu už jich je přes 250.

Žďárský úřad ale není jediný, který se s podobnou situací potýká. V sousedním Novém Městě na Moravě hledali úředníky na stavební odbor téměř rok, na krajský úřad dva roky. Běžná provozní doba žďárského úřadu patří ve srovnání s jinými městy Vysočiny mezi nadstandardní. „Uvědomujeme si, že omezení provozní doby pro veřejnost může přinést komplikace, ale věříme, že v současné situaci jde o cestu, jak s menším počtem úředníků zvládnout co největší objem práce. Zároveň se snažíme situaci řešit,“ uzavírá Martina Hostomská.

  • Facebook
  • Twitter