Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Průjezd nadměrného nákladu si vyžádal desítky odstávek elektrické energie

/
/
/
787 Zobrazení




Čtyři dny plného nasazení. Pracovníci distribuční společnosti EG.D zajišťovali od úterý 14. do pátku 17. září průjezd dvou kolon nadměrných nákladů, které směřovaly z Kramolína na Vysočině na hraniční přechod v Sudoměřicích. Průjezd obou kolon, které jely vždy po dvou dnech po stejné trase, si na mnoha místech vyžádal vypnutí, nadzvedávání nebo dokonce demontáž elektrického vedení.

Práce bylo nutné zajistit na hladinách nízkého i vysokého napětí. Nadměrný náklad, který přepravoval technologické zařízení pro elektrárnu, se pohyboval po celé své trase po distribučním území společnosti EG.D, člena skupiny E.ON. Ta musela v předstihu reagovat na nestandardní požadavky, které spočívaly hlavně ve velikosti nákladu, který měřil přes 30 metrů, byl široký šest metrů a vysoký 7,3 metru. Právě kvůli výšce bylo potřeba na mnoha místech vypínat, nadzvedávat nebo dokonce demontovat elektrické vedení.
S průjezdem jednoho konvoje bylo spojeno na 50 plánovaných odstávek elektrické energie po celé jeho trase od Kramolína po Sudoměřice. Nejvíce pak na území Regionální správy Hodonín, kde si celá akce vyžádala přes 30 plánovaných odstávek při jednom projetí. „Požadavky na zajištění průjezdu konvoje jsme dostali zhruba dva měsíce předem, proto byla potřeba celou trasu pečlivě připravit, naplánovat a zajistit kritická místa křížení s elektrickým vedením tak, aby byla průjezdná bez zdržení,“ vysvětlil Radim Osička, technik provozu společnosti EG.D, který konvoj doprovázel po trase Pohořelice – Nosislav – Moravský Žižkov.


Pro pracovníky EG.D to tak znamenalo dopředu zkontrolovat trasu a přeměřit výšky zařízení. Následně situaci vyhodnotit a nahlásit odstávky s omezením odběratelů a určit si místa, kde bude potřeba zařízení vypnout, nadzvednout nebo třeba úplně demontovat, což pak montéři prováděli před průjezdem konvoje. Na jeho zajištění byly v dané oblasti vyčleněny všechny dostupné síly. Po projetí pak museli dodávky zase obnovit, aby doba odstávky byla co nejkratší. Například ve Starovičkách bylo nutné demontovat čtrnáct a nadzvednout šestnáct vedení. V Dubňanech pak například sedm vedení plně demontovat.


„Zkušenost s průjezdem takového nákladu máme už před dvěma lety. V Pohořelicích a v Hustopečích se nám už povedlo během dvou let část venkovního vedení kabelizovat, čímž bylo zajištění průjezdu konvoje o něco jednodušší a hlavně jsme nemuseli plánovat další odstávky elektrické energie,“ dodává Radim Osička.

  • Facebook
  • Twitter