Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Žďár nad Sázavou druhý v celorepublikovém srovnání Město pro byznys

/
/
/
1013 Zobrazení



Brandýs nad Labem-Stará Boleslav je podnikatelsky nejatraktivnějším městem v České republice. Ukázal to srovnávací výzkum Město pro byznys. Stříbrnou příčku obsadil Žďár nad Sázavou. Srovnávací výzkum zpracovává analytická agentura Datank a hodnotí v něm všech 205 obcí s rozšířenou působností v České republice.

Stříbrný Žďár nad Sázavou těží z vysoce nadprůměrného nárůst počtu ekonomických subjektů a také nadprůměrným počtem firem v přepočtu na tisíc obyvatel. Z ekonomických ukazatelů je třeba vypíchnout nadprůměrný podíl výdajů, které radnice věnuje na oblast bydlení, stejně jako na veřejnou dopravu. Především se ale dvacetitisícové město dostalo na čelní příčky výborným výsledem v části výzkumu, která se zabývá přístupem veřejné správy. Má kvalitní webové stránky z pohledu podnikatele, velmi dobrý scóring úředních hodin, tedy počet úředních hodin, během kterých si mohou podnikatelé, ale nejen oni, dojít vyřídit vše potřebné, a skvěle dopadl Žďár v testu elektronické komunikace. Ten prostřednictvím několika vln fiktivních podnikatelských dotazů ověřuje kvalitu a včasnost odpovědí, které odcházejí směrem k podnikatelům ze živnostenského úřadu.
V patnáctce nejlepší měst jsou z Vysočiny ještě osmý Humpolec, dvanácté Velké Meziříčí a třináctá Jihlava.

Srovnávací výzkum Město pro byznys už třináctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. V rámci výzkumu jsou shrnuty všechny důležité informace a statistická data, která dále rozvíjejí diskuzi o vývoji podnikatelského prostředí v ČR. Pořadí se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku. V celorepublikových výsledcích jsou v letošním ročníku poprvé zohledněny podmínky života v regionech. Místo dobré pro podnikání by totiž mělo být i dobrým místem pro život! Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem Stavební skupina EUROVIA CS a Svaz měst a obcí ČR.

  • Facebook
  • Twitter