Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Policie ČR na Vysočině: Řidiči v omezeních na dálnici D1 jsou neukáznění

/
/
/
1087 Zobrazení



Překračování povolené rychlosti a zbytečné nehody jsou podle informací policistů z Vysočiny na denním pořádku v úsecích s omezením na dálnici D1 na Vysočině. Denně řeší policisté z dálničního oddělení ve Velkém Beranově mnoho dopravních přestupků.

„Policejní hlídka dálničního oddělení ve čtvrtek 21. května v odpoledních hodinách kontrolovala na dálnici v modernizovaném úseku v omezení na 117. kilometru ve směru na Prahu dodržování nejvyšší povolené rychlosti. Místem projelo krátce před čtrnáctou hodinou osobní auto Audi s českou registrační značkou a jeho čtyřiačtyřicetiletý řidič jel rychlostí 161 kilometrů v hodině. Takový přestupek nelze projednat na místě, proto policisté přestupek zadokumentovali a předali do správního řízení příslušnému správními orgánu. A podobně vysokých překročení nejvyšší povolené rychlosti v úsecích, kde probíhá modernizace, zjišťujeme denně několik,“ popsala jeden z případů Dana Čírtková, tisková mluvčí krajských policistů na Vysočině.
V úsecích s omezením šetří denně policisté denně řadu dopravních nehod, které mají ve většině případů po dobu vyšetřování a dokumentování nehody a odstraňování havarovaných vozidel, za následek úplné uzavření dálnice. „To pak s sebou přináší tvorbu zbytečných kolon, v nichž jsou čekající řidiči často nervózní a nepozorní a hrozí tak nebezpečí, že při rozjezdu kolony může dojít k další zbytečné dopravní nehodě. Příčiny těchto nehod jsou vždy stejné – řidič se plně nevěnuje řízení vozidla a nedokáže adekvátně a včas zareagovat na dopravní situaci, která vznikla před ním. Když se na dálnici v místě dopravního omezení náhle z důvodu vyšší intenzity provozu zpomalí provoz a vozidla jedou pomaleji v koloně, tito nepozorní řidiči často v plné rychlosti narazí do vozidla na konci pomalu jedoucí nebo již stojící kolony,“ dodala Dana Čírtková.

K havárii v opravovaném úseku se velmi obtížně dostávají složky integrovaného záchranného systému. Stejně obtížně k místu přijíždí odtahové služby, které musí do úseku často nacouvat nebo najíždět za asistence policejní hlídky z protisměru.
„Řidiči kamionů využívají k jízdě levý jízdní pruh v místech, kde jim to zakazuje dopravní značka, předjíždějí v místech, kde je pro ně stanoven zákaz předjíždění, parkují s vozidly v připojovacích a odstavných pruzích. Proto na tyto úseky denně zaměřuje náš výkon služby,“ doplnil další prohřešky řidičů David Jirák, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina a s tím, že v žádném případě nebudeme tolerovat nekázeň řidičů a všichni, kteří nehodlají dodržovat zásady bezpečné jízdy a budou porušovat ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích, musí počítat s přísnými sankcemi v horních hranicích zákonem stanovených sazeb.

Modernizované úseky na dálnici D1 s dopravním omezením
Úsek 11 – Koberovice (81) – Humpolec (90) – délka 8,8 km
Úsek 12 – Humpolec (90) – Větrný Jeníkov (104) – délka 13,6 km
Úsek 16 – Velký Beranov (119) – Měřín (134) – délka 14,7 km
Úsek 19 – Velké Meziříčí západ (141) – Velké Meziříčí východ (146) – délka 5,9 km

Úvodní ilustrační foto: archiv Policie ČR

  • Facebook
  • Twitter