Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Králové piškvorek jsou z Nové Paky, třetí skončil tým z Jihlavy

/
/
/
466 Zobrazení



Studentskou soutěž pIšQworky nezastavil ani covid-19, byť se na poslední chvíli finále přeneslo do online světa. V závěrečném Grandfinále se o titul popralo 24 týmů z České republiky a Slovenska. Turnaje se odehrávaly na unikátní herní platformě, kterou nově využila i kategorie jednotlivců. Třetí místo míří na Vysočinu.


Letošního online ročníku se zúčastnilo na 1205 pětičlenných týmů ze středních a základních škol. Vítězný tým se jmenuje DPOX7 a připojil se z Nové Paky, druhé místo obsadily GML À z Brna a bronzový pohár putuje k týmu XOXO z Jihlavy. Na Grandfinále se celkově střetlo 120 piškvorkových borců, ve 24 týmech v osmi soutěžních kolech.
pIšQworky letos musely kvůli pandemii onemocnění covid-19 podstoupit řadu změn. „Letošní ročník soutěže jsme se rozhodli více přenést do online prostoru, abychom byli připraveni na všechny změny, které vláda vyhlásí. Online platforma nám poskytla skvělý prostor, jak uspořádat letošní turnaje a nevynechat druhý ročník v řadě,“ uvedl koordinátor soutěže Martin Bruna.
Od října probíhaly úvodní Online turnaje a Regionální finále, původně plánovaná offline. Byla rozdělena do sedmi oblastí, šest českých a jedno pro celé Slovensko. Sestavení turnajů komentuje jejich vedoucí, Radek Hegenbart: „ Už před začátkem soutěže jsme počítali s možností přepnutí celé soutěže do online formátu. Čekali jsme s onlinem do poslední chvíle, bohužel jsme ale museli pracovat s tím, co si situace vyžádala. To však nic nezměnilo na našem plánu uspořádat skvělé turnaje, které si soutěžící užili.“

Bronzový pohár míří díky výkonu jihlavského týmu XOXO na Vysočinu, foto: archiv pořadatelů


Turnaje se hrály komplexním švýcarským systémem, který proti sobě v každém kole nasazuje vždy hráče s co nejpodobnější výkonností. Zajišťuje tak co nejspravedlivější průběh. Stejný systém organizátoři využili i na online Grandfinále, které se za běžných podmínek koná na Fakultě sociálních studií na Masarykově univerzitě.
Pro posílení komunity a možnost potkávat se i v online prostředí spustili organizátoři pIšQworkový Discord server. „Mysleli jsme na to, aby ze soutěže nezmizel společenský prvek a možnost navázání přátelství. Tyto aspekty jsou pro nás při pořádání soutěží velmi důležité. Chceme sice v hráčích budovat zdravou soutěživost, ale zároveň jim ukazujeme, že se soupeřem se dá taky spřátelit,“ přiblížil Martin Bruna.

Soutěž pIšQworky organizuje studentský spolek Student Cyber Games, z. s. Ten si klade za cíl vzdělávat netradičními způsoby studenty z Česka a Slovenska. Jeho mottem je “Hra školou”. Ve spolupráci se školami jeho členové umožňují studentům “hrát si” a rozvíjet se v logickém a analytickém myšlení, spolupráci a jiných prosociálních schopnostech.
Druhou soutěží, kterou spolek SCG pořádá na jaře, je Prezentiáda, mistrovství v prezentačních dovednostech. Studenti se na ní učí práci s vizuálem prezentací, nápaditosti, ale také plynulosti projevu a práci v týmu. Soutěže se totiž účastní dvou až tříčlenné týmy.

  • Facebook
  • Twitter