Inovace a tradice – skandinávský outdoor
Obliba outdooru v Česku každým rokem roste. Jsme zemí, která nabízí turistům mnoho krásných výhledů. Díky přístupu k horám můžeme úspěšně poznávat mimořádně krásná místa, aniž bychom se příliš vzdálili od domova. Potřebujeme správné vybavení a oblečení, abychom si mohli pohodlně užívat v přírodě? Co bychom si měli vybrat, abychom nebyli zklamaní? Skandinávské outdoorové značky se mohou pochlubit vynikajícím výběrem vybavení a oblečení. Vždyť země na severu podporují poznávání a občané zemí, jako je Švédsko, Dánsko a Norsko, rádi tráví dovolenou ve své zemi. Proto již mnoho let pocházejí jedny z nejuznávanějších outdoorových značek na světě ze Skandinávie.
Fjallraven – klasika nad klasiky
Jedním z nejoblíbenějších outdoorových výrobců na světě je bezpochyby Fjallraven. Značka s přátelskou polární liškou ve svém logu se již stala synonymem špičkové kvality zpracování. Díky minimalistickému a funkčnímu designu ji navíc ocenili nejen turisté, ale i příznivci módy. Kultovní batoh Kanken, který byl původně navržen pro ochranu zad mladých Švédů, je dnes jedním z nejmódnějších doplňků na světě. Jeho výrazný tvar, jednoduchost a funkčnost se staly receptem na úspěch.
Jaké jsou další produkty Fjallraven? Především lpění na tradici. Těžko byste hledali jinou značku s tolika výrobky z přírodních materiálů. Nejoblíbenější modely jsou často vyrobeny z plátna potaženého včelím voskem. Díky tomu jsou nejen šetrné k životnímu prostředí, ale také odolné proti vlhkosti! Značka má ve svém portfoliu mimořádně širokou škálu produktů, které vám zajistí pohodlí při jakékoli aktivitě a v jakémkoli ročním období.
Moderní řešení pro nejnáročnější
Fjallraven však není jediným severským výrobcem známým v outdoorovém světě. Značky jako Norrona a Haglofs jsou vyhledávány těmi nejnáročnějšími milovníky horských výzev. Tito výrobci totiž používají nejinovativnější technologie. Jejich holistický přístup se projevuje i v jejich úsilí o ochranu životního prostředí. Výrobky skandinávských značek jsou často dražší než výrobky konkurence, ale není to bezdůvodné.
Skandinávské společnosti sázejí na recyklované materiály šetrné k životnímu prostředí, aby snížily uhlíkovou stopu výrobního procesu. Z recyklovaných vláken se vytvářejí mimořádně vyspělé tkaniny, které jsou navrženy tak, aby přežily i v extrémních povětrnostních podmínkách. Výrobky ze Skandinávie se odlišují také technologickou vyspělostí. Tento kraj je stejně krásný jako rozmarný. Proto byla značka Norrona prvním evropským výrobcem, který v roce 1977 sáhl po extrémně pokročilých membránách GORE-TEX®, které dnes zná každý turista a každá turistka.