Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Chladicí věže Dukovan zalila barva krve se symbolem srdce a červeného kříže

/
/
/
423 Zobrazení

V pondělí 4. května večer se dvě z osmi dukovanských chladicích věží zbarvily do červena a na jejich povrchu se objevilo bílé srdce se symbolem červeného kříže. Energetici Jaderné elektrárny Dukovany ve spolupráci s pořadateli projektu Světlem proti viru!, rozzářili chladicí věže na podporu lidí, kteří v první linii bojují s nákazou koronaviru. Mimořádnou podívanou si nenechalo ujít hned několik profesionálních fotografů i široká veřejnost.

Jedinečný zážitek byl na chladicích věžích Jaderné elektrárny Dukovany k vidění včera od půl deváté do deseti hodin večer. „Touto iniciativou jsme chtěli vyjádřit podporu všem hasičům, záchranářům, zdravotníkům, všem, kdo zůstávají v této nelehké době pozitivní a pomáhají v boji proti koronaviru,“ říká jeden z organizátorů projektu Světlem proti viru, Michal Okleštěk. Symbol srdce s červeným křížem přestavuje lásku, odvahu, statečnost a bojovnost a je inspirován symbolem Českého červeného kříže, který projektu poskytl svoji záštitu. „Promítáme tento mezinárodní symbol na různé budovy a instituce, které musely kvůli této koronavirové situaci uzavřít svůj provoz nebo ho dočasně přerušit,“ dodává Okleštěk.

Firemní Nadace ČEZ se připojila do pomoci pro zmírnění dopadů epidemie koronaviru otevřením tzv. krizového grantu a to hned v počátku vyhlášení nouzového stavu. Města, obce a neziskové organizace mohly využít finanční prostředky ve zrychleném správním řízení během několika dnů na potřebnou pomoc nejbližším. Během dvou týdnů takto nadace podpořila 651 projektů za více než 30 milionů korun. Z toho 3,8 miliónů putovalo na Vysočinu a jižní Moravu. Díky laboratořím v elektrárenských provozech vyráběli pracovníci vlastní dezinfekci, část věnovali do svého okolí. Do okamžité pomoci se zapojili také zaměstnanci, kteří se v době kritického nedostatku ochranných pomůcek pustili do šití roušek a pro své kolegy v první linii jich ušili přes deset tisíc. Další zaměstnanci zase vyráběli ve své volném čase na 3D tiskárnách ochranné štíty pro zdravotníky v místních nemocnicích.

Skupina ČEZ je také partnerem projektu Giving Tuesday, který je protipólem nákupnímu šílenství při Black Friday. Organizátor – Asociace společenské odpovědnosti právě dnes při tzv. „Giving Tuesday Now“ vybízí k solidaritě a pomoci v souvislosti s obdobím současného omezení.

Foto: Jan Sucharda

  • Facebook
  • Twitter