Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Náklady na zimní údržbu se na Vysočině za uplynulou zimu zvýšily

/
/
/
406 Zobrazení



Letošní zima patřila k těm nejchladnějším a současně k těm s nejvyšším množstvím srážek za posledních několik let. Její charakter se projevil také v náročnosti zimní údržby a ta se promítla do zvýšených výkonů, spotřeby posypového materiálu, kilometrů najetých technikou i nákladů na zajištění sjízdnosti komunikací prvních tříd na Vysočině.

A to vystavený účet není kompletní, neboť zimní období je legislativně stanoveno na dobu od 1. listopadu do 31. března následujícího roku, a na odstranění závad ve sjízdnosti se v letošním roce pracovalo poměrně intenzívně ještě v polovině dubna.

Současně měl letošní průběh zimy mnohem destruktivnější vliv na stav komunikací, což se projevilo už v průběhu období zimní údržby na jejich soustavném odstraňování studenou balenou asfaltovou směsí.

Pokud se podíváme na náklady na odstranění závad ve sjízdnosti v důsledku klimatických podmínek, v zimě 2019/2020 to bylo celkem 22 666 609 Kč bez DPH. Letošní zimu vzrostly vynaložené náklady téměř o 6,5 milionů korun na 28 978 881 Kč bez DPH. Při výspravách výtluků asfaltovou směsí za studena jsme v období zimní údržby 2019/2020 jí spotřebovali 12,47 tun za 92 448 Kč bez DPH. Letos to už bylo 35,3 tuny za 270 557 Kč bez DPH, což je téměř třikrát více než v předchozím období.

Porovnání některých sledovaných parametrů zimní údržby

rok údržbové kilometry kontrolní kilometry sůl NaCl (t) solanka (I)
2019/2020 42431 10677 2266 821840
2020/2021 85416 11611 5245 1669168
  • Facebook
  • Twitter