Noční práce na D1 byly o osm hodin kratší – Vysočina-news.cz
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Noční práce na D1 byly o osm hodin kratší

/
/
/
141 Zobrazení



Krátkodobé uzavření dálnice D1 na 95. kilometru na Vysočině, kde v noci z pátku 30. dubna na sobotu 1. května a ze soboty na neděli 2. května specialisté společnosti Skanska odstraňovali ocelová lana pod klenbou budoucího nadchodu pro zvěř, se obešlo bez jakýchkoliv komplikací.

Technicky náročné práce zvládli mostaři během šesti méně než dvacetiminutových uzávěr, namísto plánovaných dvanácti, což představuje zkrácení doby omezení dopravy o celé čtyři hodiny v každé z nocí. V neděli před půl druhou hodinou ranní byl už provoz na nejvytíženější české dálnici plně obnoven.

„Nad každým jízdním pásem jsme pod klenbou ekoduktu odstřihli a odstranili 25 ocelových lan. Přestože šlo o velmi specifické práce, jejichž časovou náročnost nelze předem stoprocentně určit, díky pečlivé přípravě, plánování a perfektní souhře týmu specialistů na stavby mostů jsme vše zvládli v šesti méně než dvacetiminutových uzávěrách, což představuje zkrácení doby omezení dopravy o polovinu,“ říká projektový manažer Michal Vozdecký. Dopravu na dálnici koordinovala Policie ČR, která po necelých 20 minutách uzavření vždy na dalších 30 minut spouštěla provoz. Mimo jiné i díky zvoleným nočním hodinám během víkendu, kdy je dálnice nejméně vytížená, žádné zásadní komplikace v dopravě nenastaly a mohla být i zkrácena doba mezi uzávěrami.

Dočasná předpínací lana uvnitř klenby, která dosud staticky pomáhala držet její tvar, mohli pracovníci Skanska odstranit díky tomu, že už je ekodukt ze stran do potřebné míry obsypán. „Teď budeme zhruba měsíc a půl ekodukt postupně zavážet přibližně 30 tisíci kubíky zeminy. Celé těleso bude vysvahováno do požadovaného tvaru a pak nás čeká ještě jeho zatravnění a osazení zábran proti oslnění, aby zvířata mohla přeházet nad dálnicí i v noci bez oslňování projíždějícími vozidly,“ dodal Michal Vozdecký.

Při drobném omezení provozu ještě pracovníci Skanska v nejvýše položeném modernizovaném úseku D1 dokončují oplocení dálnice v úsecích, kde není přístup z vnější strany. Veškeré práce mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by měly být dokončeny letos v červenci.


Fotoreportáž, foto: Ředitelství silnic a dálnic ČR

  • Facebook
  • Twitter