Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Trolejbus zůstane nejekonomičtějším dopravním prostředkem jihlavské městské hromadné dopravy

/
/
/
159 Zobrazení



Od února 2023 začnou v Jihlavě jezdit na nových linkách trolejbusy do průmyslové zóny Pávov a také do Antonínova Dolu nebo do Horního Kosova přes Žižkovu a Rantířovskou ulici. Termín byl kvůli plánovanému lednovému testování nové trati o měsíc posunutý.

Cestující už se mohou začít připravovat na změny ve vedení linek trolejbusů a autobusů. Vzniknou dvě nové trolejbusové linky G a H a jedna autobusová linka č. 2. Stávající autobusové linky s čísly 3 a 5 budou zrušeny.

Trolejbusy v Jihlavě nebudou kvůli zdražování cen energií nahrazovány autobusy. Naopak se od února ještě zvýší podíl elektrické přepravy. Trolejbusy tak budou po městě přepravovat tři čtvrtiny lidí cestujících městské hromadné dopravy (MHD). Kvůli provozu na nových tratích do Antonínova Dolu a do Horního Kosova ujedou jihlavské trolejbusy za plného provozu přibližně o 500 000 km ročně víc než nyní.

Parciální trolejbus 

V prosinci má být hotovo
Do konce roku má být dokončena nová bezmála šestikilometrová trať do průmyslové zóny. Firma dokončila v průběhu listopadu montáž trolejí na nové sloupy. 
Jihlavský dopravní podnik má 32 klasických trolejbusů. V tomto týdnu dorazil jeden nový trolejbus Škoda 26Tr v karoserii New Urbino. Dále je v Jihlavě doposud v provozu sedm parciálních trolejbusů. V příštím roce k nim přibude šest nových. Právě flotila třinácti parciálů bude v průběhu příštího roku schopná díky bateriím vozit cestující i do oblastí bez trolejí jako je Antonínův Důl nebo Horní Kosov. Zkušební provoz nových parciálních trolejbusů s cestujícími začne na přelomu února a března 2023.

Žádné zdražování, pomůže strop
Jihlavskému dopravnímu podniku se výrazně zvýšily náklady na provoz všech vozidel. Každý ujetý kilometr trolejbusu nebo autobusu byl v srpnu a v září dražší průměrně asi o 7 korun. „Vzhledem k tomu, že vláda zastropovala ceny elektřiny a plynu také pro městské dopravní podniky, o zdražování MHD se v Jihlavě neuvažuje. Navíc elektrická trakce bude pro příští rok v nákladech na pohon jihlavské MHD vycházet nejlevněji. Vozy s naftovým pohonem plánujeme v roce 2023 využívat v případě výluky elektrické trakce a tím vzniklé potřeby náhradní dopravy“ říká předseda představenstva Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Radim Rovner. Vozy spalující motorovou naftu jsou aktuálně mimořádně nasazeny místo trolejbusů pouze kvůli opravám prostranství před Hlavním nádražím ČD a v Havlíčkově ulici.

  • Facebook
  • Twitter