Studenti navrhli nové autobusové nádraží Jaderné elektrárny Dukovany i parkovací dům – Vysočina-news.cz
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

Studenti navrhli nové autobusové nádraží Jaderné elektrárny Dukovany i parkovací dům

/
/
/
737 Zobrazení



Novou podobu autobusového nádraží i to, jak se poprat s nedostatkem parkovacích míst pro osobní auta, řešilo 25 studentů oboru architektury FAST VUT v Brně na téma modernizace předzávodní části Jaderné elektrárny Dukovany.

Pokračuje tak spolupráce mezi fakultou a elektrárnou, jejímž cílem je vedle průběžné modernizace výrobního zařízení elektrárny upravit i její předzávodní části tak, aby vyhovovala současným potřebám elektrárny i očekávání návštěvníků. Komise složená z elektrárenských i externích odborníků, zástupců regionu i novinářů pak vybrala 6 vítězných návrhů, jejichž autory elektrárna ocení.

V uplynulých letech energetici do modernizace dukovanské elektrárny investovali více než 18 miliard korun. Špičkovou technologii doplňují nyní i úpravami předzávodních prostor elektrárny. Už na jaře plánují energetici zahájit výstavbu nového parkoviště pro zhruba 340 automobilů a vedle infocentra plánují postavit novou sedmipatrovou administrativní budovu s jídelnou, výcvikovým centrem i kancelářskými prostory.

„Současné uspořádání předzávodní zóny odpovídá době jejího vzniku. Mísí se zde, k vlastnímu neprospěchu, spousta funkcí, jak v objektech, tak na plochách. To vše se dá uspořádat tak, aby to fungovalo a působilo přitažlivě. Jedná se o jeden z největších podniků u nás a je dobře, že pozornost věnují i prvnímu dojmu,“ sdělil profesor Alois Nový z FAST VUT v Brně.

Návrhy studentů zaměřené na autobusovou a osobní dopravu navazovaly na první fázi, kterou bylo ideové zatraktivnění a oživení elektrárny, která proběhla v loňském roce. Návrhy autobusového nádraží a parkovacích ploch musely oproti předchozím námětům splňovat nejen možnost realizovatelnosti, ale i řadu dalších technických podmínek. Osmnáct návrhů studentů a studentek Fakulty stavební v Brně bylo zaměřeno na nové uspořádání a technické řešení autobusového nádraží. Porota z nich vybrala tři nejlepší od autorů 1. Soni Stanislavové, 2. Jakuba Naništy a 3. Karly Nováčkové.

Dalších sedm prací řešilo jeden z nejviditelnějších problémů současné doby, kterým je nedostatek parkovacích míst. Všech sedm studentů navrhlo řešení této oblasti u Jaderné elektrárny Dukovany výstavbou parkovacích domů, které, podle profesora Nového, hospodárněji využívají zastavěnou plochu a jejich výstavbu lze řešit i etapovitě. Na základě výběru členů poroty se na prvních třech místech umístily návrhy v tomto pořadí 1. od Filipa Knichala, 2. Michala Klimeše a 3. Andreji Marečkové.

Všechny návrhy si mohla už od června prohlédnout také široká veřejnost při návštěvě zdejšího Infocentra. Spolupráce energetiků s brněnskou stavební fakultou bude pokračovat i nadále. Už nyní několik studentů posledního ročníků Fakulty stavební VUT vytváří své diplomové práce na komplexním řešení modernizace předzávodní zóny.

Všechny návrhy si mohla už od června prohlédnout také široká veřejnost při návštěvě zdejšího Infocentra. Spolupráce energetiků s brněnskou stavební fakultou bude pokračovat i nadále. Už nyní několik studentů posledního ročníků Fakulty stavební VUT vytváří své diplomové práce na komplexním řešení modernizace předzávodní zóny

  • Facebook
  • Twitter