Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Po dvou měsících končí činnost jihlavského dobrovolnického centra

/
/
/
598 Zobrazení



Už na prvním zasedání krizového štábu statutárního města Jihlavy vznikla myšlenka založit dobrovolnické call centrum, které by spojilo vlnu dobrovolníků s lidmi, kteří pomoc potřebují. Za telefony zasedly pracovnice Turistického informačního centra, metodicky činnost podpořila jihlavská Oblastní charita.

Centrum fungovalo dva měsíce, od 16. března do 15. května. Jeho součástí byly dvě telefonní linky. Jedna přijímala požadavky pomoci a druhá nabídky pomoci sedm dní v týdnu, vždy od 8.00 do 18.00. Činnost dobrovolnického call centra zajišťovali čtyři zaměstnanci magistrátu.
Centrum zaevidovalo 167 dobrovolníků, kteří vyřešili přibližně 230 jednorázových žádostí a nejaktivnější z nich denně vyřizovali také desítky pravidelných činností, jako byly nákupy, vyzvedávání léků nebo i venčení psů. Při zpřísněných opatřeních dobrovolníci denně rozdali až sto kusů podomácku ušitých roušek.
V polovině května už funguje dobrovolnické centrum jako součást provozu Turistického informačního centra formou telefonické poradny. Někteří dobrovolníci přesto zůstávají v kontaktu s potřebnými i bez koordinace centra a budou svým klientům pomáhat i nadále.
Kdyby však někdo kvůli ukončení činnosti dobrovolnického centra ztratil možnost pomoci, kterou bude stále potřebovat, může se obrátit na telefonní číslo dobrovolnického centra Oblastní charity Jihlava 737 536 131 nebo na e-mail dobrovolnici@jihlava.charita.cz.
Zároveň s činností dobrovolnického call centra pracovníci krizového štábu sehnali pro další distribuci do městských společností, příspěvkových organizací i obcí v celém ORP přibližně dva tisíce litrů dezinfekce.
Důležitá byla také informovanost obyvatel, kterou se denně aktualizovanými zprávami snažilo zajistit oddělení vnějších vztahů, které ve spolupráci s oddělením správy aplikací a GIS vytvořilo Mapu nouzového stavu. Na té je do dnes možné najít například restaurace, které poskytují rozvoz nebo výdej přes okénko nebo mají otevřenou venkovní zahrádku. Dohledat lze také aktivní sociální služby. Mapa se využívá stále i při uvolňování vládních opatření, kdy reflektuje aktuální situaci například na úřadech, ve školách nebo na venkovních dětských hřištích či sportovištích.

  • Facebook
  • Twitter