Návštěvnost Vysočiny meziročně narostla
Počet návštěv na Vysočině od července 2023 do června 2024 přesáhl 11 milionů, představuje to více než jeden milion turistů (vícedenních návštěvníků) a přes 1,8 milionu výletníků (jednodenních návštěvníků). Dokládá to analýza návštěvnosti regionu organizace Vysočina Tourism, kterou provedla ve spolupráci se společností T-Mobile.
„Vývoj návštěvnosti potvrzuje, že se Vysočina stává stále atraktivnější destinací, která přitahuje jak české, tak i zahraniční návštěvníky. Významný podíl domácích návštěvníků tvořili turisté z Jihomoravského či Středočeského kraje, a také z Prahy, zatímco ze zahraničí dominovali návštěvníci ze Slovenska, případně z Ukrajiny,“ vysvětluje ředitel Vysočina Tourismu Zdeněk Navrátil a dodává: „Výsledky analýzy nám poskytují cenná data pro další cílení našich marketingových aktivit.“
K meziročnímu růstu došlo také v sezónní návštěvnosti. V zimním období k tomu přispěla především významná mezinárodní akce ve Vysočina Aréně. Mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě přitáhlo desetitisíce domácích a zahraničních návštěvníků a přispělo tak k nárůstu návštěvnosti v únoru 2024 o více než 100 %. To potvrzuje potenciál Vysočiny jako atraktivní destinace i během zimní sezóny.
Analýza návštěvnosti vychází z anonymizovaných geolokačních dat mobilní sítě T-Mobile, která byla zpracována za období od července 2023 do června 2024. „Tento typ dat umožňuje přesný monitoring pohybu a chování návštěvníků, což poskytuje detailní obraz o dynamice návštěvnosti a preferencích turistů. Výsledky analýzy představují cenný podklad pro plánování budoucích aktivit a rozvoj turistických produktů, které přispějí k posílení Vysočiny jako atraktivní destinace v každém ročním období. Vysočina Tourism si zadává analýzu i pro příští rok. Nová data tak umožní hodnotit vývoj návštěvnosti během posledních tří let,“ uzvírá Zdeněk Navrátil.