Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Letní žurnalistická škola promění Havlíčkův Brod v centrum žurnalistiky i společenských témat



Každý rok se do Havlíčkova Brodu ve druhé polovině srpna sjíždějí studenti z České republiky, Slovenska i Ukrajiny a dalších zemí na intenzivní týdenní kurz. Letní žurnalistická škola Karla Havlíčka Borovského se letos uskuteční v termínu od 13.–19. srpna už po devatenácté.

Organizátoři slibují účastníkům nabitý dopolední program plný praxe, osobních setkání a debat s významnými osobnostmi novinářské, marketingové i společenské scény. Odpolední a večerní debaty, které mohou navštívit zájemci z širokého okolí zdarma, se pak budou odehrávat v klubu Oko na Smetanově náměstí.

Přijedou profesionálové ve svých oborech

YouTuber a influencer Kovy, Barbora Kroužková nebo Martin Řezníček z České televize, Renáta Kalenská z Deníku N, Jan Pokorný z Českého rozhlasu nebo Terezie Tománková ze CNN Prima News. Ti a mnoho dalších hostů nejen z novinářského světa budou diskutovat a sdílet své zkušenosti na odpoledních a večerních debatách v klubu OKO na Smetanově náměstí.

„Dojde i na další současná témata – o budoucnosti Ruska bude debatovat novinář Rádia Svobodná Evropa Jaroslav Šimov spolu s ruským novinářem a spisovatelem Sergejem Medveděvem a Liborem Dvořákem z Českého rozhlasu Plus,“ uvedl ředitel školy a její spoluzakladatel Milan Pilař z obecně prospěšné společnosti Centrum Vysočina. Další z večerů nese název Dokáže střední Evropa znovu věřit faktům? s Pavlem Havlíčkem a Nikoletou Nemečkayovou z Asociace pro mezinárodní otázky a Matejem Kandríkem, ředitelem ADAPT Institute.

Všechna témata a jejich hosty najdete na plakátu s přehledem odpoledních a večerních debat na webu projektu www.letnizurnalistickaskola.cz.

Zkušenosti z praxe a příprava vlastních reportáží

Jak napsat dobrou reportáž a udělat skvělý rozhovor? Co je to v mediální branži otvírák a kraťas? Co je to klikatelný titulek a proč je dobré používat mezititulky? Na všechny tyto otázky a řadu dalších získají studenti letní školy v týdnu nabitém informacemi odpovědi.

Především si na vlastní kůži vyzkouší, jaká je práce novináře v tisku, v online médiích, co obnáší práce reportéra televize a rádia. A také se naučí pracovat s fotografiemi, psát tiskové zprávy a zkusí si v týmu vytvořit funkční marketingovou strategii. To vše pod vedení profesionálů z praxe. „Studenti si mohou vybrat z šesti oblastí, kterým se chtějí věnovat a ve kterých se chtějí zlepšovat. Podle toho jsou rozděleni do skupin – Tisk (noviny, Nová média (digitální média), Rádio, Televize, PR a marketing a Fotografie. Dopoledne se věnují práci na svých projektech, odpoledne absolvují setkání s novináři, influencery a marketéry a večer se účastní debat s významnými hosty z České republiky i ze zahraničí,“ přibližuje Pavla Petrů, členka organizačního týmu.

Letošní ročník se bude věnovat vývoji a změnám ve společnosti v souvislosti s 30letým výročím vzniku České republiky. „Pozornost zaměříme na Českou televizi, která letos vysílá už sedmdesátým rokem. Díky spolupráci s Českým rozhlasem nahlédnou studenti také pod pokličku této instituce. Ta je tu s námi rovných sto let,“ doplnil Milan Pilař.

Obecně prospěšná společnost Centrum Vysočina přichází pro letošní rok s novým projektem věnovaným historii a politologii. Bližší informace o Podzimní škole Josef Kalvody najdou zájemci na www.psjk.cz.

  • Facebook
  • Twitter