CZ LOKO investovalo v Jihlavě dalších sto milionů do rozšíření výroby lokomotiv – Vysočina-news.cz
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Podpořte nás prosím.

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

img

CZ LOKO investovalo v Jihlavě dalších sto milionů do rozšíření výroby lokomotiv

/
/
/
297 Zobrazení



Koronavirová pandemie může za to, že novou výrobní halu za víc než sto milionů korun společnost CZ Loko v Jihlavě zprovoznila bez fanfár už loni na podzim. A nyní, když to epidemická opatření umožnila, ji představila médiím.

„Je to klíčová investice. Umožňuje nám zkrátit výrobní časy a zvýšit kvalitu,“ říká obchodní ředitel Jan Kutálek a ukazuje nové čtyři tisíce metrů čtverečných pracovní plochy. Firma do ní přesunula kompletní montáž komponentů a finální montáž lokomotiv. Metropole Vysočiny se tak stává i jedním z center českého železničního průmyslu.

„Dosavadní výrobní kapacity již nestačily zájmu trhu a bylo třeba vybudovat nové,“ dodal obchodní šéf.

Lokomotivy z Jihlavy, kam CZ Loko soustředilo v rámci specializace svých provozoven výrobu nových, míří už do dvacítky zemí. Zatím poslední se stane Švédsko.

Jedna z lokomotiv připravená pro italského partnera

Druhý výrobní závod v České Třebové se zaměřuje na opravy, servis a modernizace. Firma s více než tří miliardovým obratem přitom eviduje zakázky na několik let dopředu. O práci v ní tedy není rozhodně nouze. Průběžným cílem je měsíčně vyrábět čtyři lokomotivy. Podmínkou tedy je zkrátit dobu sestavení lokomotivy na 70 dní.

Stavbě nové haly předcházela náročná příprava území, včetně demolice nevyhovujících objektů, zejména starých skladů. Další velký zásah představovalo rušení kolejí a jejich přestavba. Součástí těchto kroků byla i předešlá stavba nové přesuvny, váhy kolejových vozidel a zkušebny lokomotiv.

Největším českým odběratelem CZ Loko je v poslední době nákladní dopravce ČD Cargo, tradiční zahraniční partnery má firma ve Slovinsku, Srbsku, Polsku, Itálii, ale také v Pobaltí či Skandinávii. Naopak téměř zamrzl prodej do Ruska a Běloruska.

HybridShunter 400 zatím pouze v půjčovně CZ Loko

„Tamní trhy jsou nejisté a tedy pro nás neperspektivní. Pozornost proto soustřeďujeme do západní Evropy, zvláště do Německa. To je pro nás velká výzva,“ dodává Michal Schaffer, nový vedoucí marketingu. A poznamenává, že cesta tam vede pouze přes nové nízkoemisní lokomotivy odpovídající Zelené dohodě pro Evropu (Green Deal). Ty firma už vyvíjí pod označením DualShunter 2000 a HybridShunter 400.

S investicemi přicházejí do Jihlavy, kde firma zaměstnává na 270 lidí, také nové pracovní příležitosti. Už nyní CZ Loko hledá pro montáž lokomotiv především odborníky z různých oblastí elektroprofesí a kovovýroby. 

  • Facebook
  • Twitter