Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Biatlonový kamion se vrací na skok domů

/
/
/
603 Zobrazení



Po výkonech ve Finsku, Francii, Slovinsku, Německu a Itálii přijíždí speciálně vybavený kamion České biatlonové reprezentace opět do České republiky. Od 27. února do 5. března bude s našimi reprezentanty na osmém závodě letošního Světového poháru, který se koná v Novém Městě na Moravě.

Kamion společnosti DB Schenker doprovází české biatlonisty od konce listopadu už sedmou sezonu.

Tahač s nejvyšší možnou emisní třídou musí zvládnout i náročný horský terén
Tahač značky Renault T Highcab má emisní třídu E6, nejvyšší možnou pro spalovací motory. Motor je šestiválcový s objemem 12,8 l a výkonem 480HP (2400 Nm). Je 100% kompatibilní s bionaftou, palivem z obnovitelných zdrojů složených z rostlinných olejů nebo živočišných tuků. Kamion pro potřeby Českého svazu biatlonu ujede ročně 15 000 km. Za sezonu objede všech deset závodů Světového poháru v biatlonu a k tomu závod Mistrovství světa, který teď proběhl v Oberhofu.

Biatlonový kamión v Novém Městě na Moravě

Návěs v sobě skrývá servisní centrum a pečlivě střežené know-how mistrů mazačů
Návěs kamionu slouží jako zázemí pro české biatlonisty. Primárně je určený k převozu lyží, pojme až 350 párů. Kromě skladování je možné v tahači lyže také mazat. Po zaparkování se jeho prostor totiž může ještě rozšířit a funguje jako plnohodnotné servisní centrum s pracovní stoly včetně odsávání a další techniky. Zařízení bylo vyrobené na míru Českému biatlonovému svazu, je zcela unikátní, a proto si jej svaz před konkurencí dobře střeží.

Na biatlonový kamion je radost pohledět i zvenčí. Exteriéru v národních barvách dominují malorážkou mířící Michal Krčmář a na startu soustředěná Markéta Davidová. Na návěsu i tahači pak nechybí ani tradiční národní symbol lva.

U volantu se střídá řidič s řidičkou, která reprezentovala ČR v mezinárodní soutěži profišoférů
Biatlonový kamion má nejen řidiče, ale také řidičku, což svědčí o tom, že logistika není pouze dominantou mužů. Veronika Vébrová je za volantem ve svém živlu a hravě si poradí i s náročným horským terénem. Své výborné schopnosti zúročila také v prestižní soutěži Volvo Truck Adventure, kde reprezentovala Českou republiku. „Oproti kamionu s běžným nákladem je ten biatlonový lehký, takže se s ním musí jet trochu jinak. Navíc si člověk uvědomuje odpovědnost nejen za to, čím jede a co veze, ale i kolik dalších lidí je na něj spoléhá,“ dodává Veronika Vebrová.

Cenný biatlonový náklad, a ve volném čase také pohoda našich reprezentantů, je ještě častěji v rukou řidiče Martina Žáka, který s kamionem české reprezentace jezdí téměř od samého začátku. „Nejpodstatnější částí přeprav je jejich plánování. Důležité je efektivně koordinovat přejezdy, tak aby zabraly co nejméně času, a případně zkombinovat s trajekty. Jízda je pro mě oddych a vždy se za volant biatlonového kamionu nesmírně těším,“ vysvětluje Martin Žák.

Německý modelář vytvořil repliku biatlonového kamionu v měřítku 1:87
To, že kamion DB Schenker s návěsem Českého biatlonu je opravdovou raritou, dokládá i fakt, že neunikl pozornosti Jörga Schmitze. Bývalý řidič německé pobočky DB Schenker je dnes vášnivým modelářem. V měřítku 1:87 vytvořil hned několik modelů kamionu, který doprovází českou reprezentaci. „Vyhledávám kamiony DB Schenker, které jsou něčím neobvyklé a nestandardní. Neexistuje snad typ, který bych ve své sbírce neměl,“ vysvětluje Jörg Schmitz. Realistickou repliku dokáže vytvořit třeba jen na základě fotografie. Dnes má sbírku 1000 modelů, z čehož pětinu sestavil sám.

Logistika jako sport průmyslu
DB Schenker je logistickým partnerem Českého biatlonu už od roku 2017. Díky pevnému kalendáři závodů a termínů příjezdů a odjezdů biatlonistů je třeba pečlivě naplánovat nejvhodnější trasy, termíny a třeba i trajekty. Vhod přijdou také zkušenosti s příslušnými předpisy, celním odbavením anebo podmínkami připojištění. „Někdy je na přepravu mezi místy konání závodů Světového poháru jen několik dní. Vše musí výborně klapat, aby se tým mohl soustředit jen na závody. Je nám ctí, že se biatlonový svaz obrátil právě na nás. Staráme se o to, aby se celé zázemí přepravovalo bezpečně, načas a bez jakýchkoliv problémů,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker, který sportovního ducha podporuje nejen u sportovců, ale také u svých zaměstnanců.
DB Schenker má se sportovní logistikou cenné zkušenosti. Jeho oddělení FAIRS zajišťuje přepravy sportovních podniků jako je Jizerská 50, SkiTour, Běhej lesy nebo Czech Masters.

  • Facebook
  • Twitter