Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

SeniorCentrum SeneCura v Telči získalo certifikaci Kvalitní nutriční péče

/
/
/
155 Zobrazení



Ocenění bylo slavnostně předáno na konferenci Asociace poskytovatelů sociálních služeb v Táboře. Certifikaci Kvalitní nutriční péče, kterou uděluje organizace Nutriční péče, o. p. s., si SeneCura zasloužila díky důrazu na kvalitní, chutnou a vyváženou stravu, která odpovídá individuálním potřebám seniorů a předchází výživovému deficitu.

Klíčovou roli při zavedení inovovaných postupů nutriční péče v SeneCura hrál projekt Nutriční standard, jehož cílem bylo nastavit komplexní systém výživové péče ve všech zařízeních SeneCura.
Nutriční standard se zaměřuje nejen na pestrou a chutnou stravu, ale také na prevenci podvýživy a přizpůsobení jídelníčku seniorům s různými potřebami. To zahrnuje i spolupráci s odborníky na výživu, standardizaci dietního systému a detailní nutriční hodnocení s větším důrazem na nutriční příjem a složení. „Kvalitní, pestré a chutné stravování považujeme za jednu z našich hlavních priorit a neustále se v této oblasti snažíme posouvat. Na českém trhu udáváme standard kvality péče nově i v oblasti stravování,“ říká Věra Husáková, provozní ředitelka SeneCura.
Za SeniorCentrum v Telči si ocenění převzaly jeho ředitelka Marika Krejčí a staniční sestra Zdeňka Ďásková. „Už naše babičky říkaly, že kuchyně dělá domov. Dobré a vyvážené stravování není jen o fyzickém zdraví, ale má také výrazný vliv na duševní pohodu a celkovou vitalitu klientů” upřesňuje Marika Krejčí. “Na zavedení nutričního standardu v našem domově jsme pracovali celý rok,“ dodává.

Tvorba Nutričního standardu a jeho implementace v SeniorCentrech SeneCura zahrnovala dvě oblasti – oblast péče o klienty a kuchyň včetně přípravy stravy. Řešena byla také standardizace postupů péče z hlediska nutričního hodnocení nebo kontrola plýtvání. Součástí nastavení nutričního standardu bylo i odborné školení pečovatelského personálu a kuchařů, aby všichni zaměstnanci měli jednotný přístup k výživě klientů. Trénink šéfkuchařů zahrnoval například používání doplňků stravy a přípravu Breikost (rozmělněná strava, která se pomocí forem zapéká do podoby běžných pokrmů).

SeneCura udělala zásadní pokroky i v automatizaci administrativních procesů v kuchyních, například při naskladňování surovin. Digitalizace nejen snižuje administrativní zátěž, ale také zefektivňuje objednávky a umožňuje kuchařům soustředit se na přípravu jídel a vedení kuchyně samotné. Systém navíc generuje přehledné tiskové sestavy s informacemi o individuálních dietních potřebách každého klienta, včetně alergií, oblíbených jídel, nebo zvláštních potřeb. To vše napomáhá dosáhnout vyšší kvality servisu.

  • Facebook
  • Twitter