Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

První EffiShunter 1000 z Jihlavy zamířil do Švédska. Na další desítku lokomotiv má CZ LOKO objednávky

/
/
/
285 Zobrazení



Historický okamžik zažili v úterý 6. září krátce po půlnoci v jihlavské provozovně CZ LOKO, když odsud do Švédska vypravili první z pěti lokomotiv EffiShunter 1000, objednaných firmou Trainpoint Norway. S jejím uvedením do provozu se počítá v prvních měsících 2023

„Ve Švédsku a Norsku vidíme velký tržní potenciál. Železniční doprava se zde vnímá jako šetrná alternativa při ochraně životního prostředí, a proto prochází ekologizací. A ta je samozřejmě provázená modernizací a obnovou vozového parku. A u toho chceme být,“ říká Michal Schaffer, manažer obchodního oddělení CZ LOKO
Jeho slova potvrzuje kontrakt na dodávku dalších pěti EffiShunterů 1000 uzavřený v srpnu s firmou AC Finance, dceřinou společností švédského Railcare. Součástí smlouvy je rovněž opce na čtyři lokomotivy.

„Pokládáme to za velký úspěch a důvěru ve značku CZ LOKO. Firma Railcare patří k renomovaným dodavatelům údržby drážní infrastruktury v severských zemích, a to, že se rozhodla pro naše lokomotivy potvrzuje jejich evropskou konkurenceschopnost. Nutno ale dodat, že se nejedná o jednoduchý projekt. Vozidlo sice vychází ze sériové verze, nicméně úpravy spojené především s místním zabezpečovacím zařízením nás stály a ještě budou stát mnoho úsilí, času a peněz,“ dodává Michal Schaffer.
Podle něho jde ale stále jen o první kroky, protože to nejtěžší firmu na tamním trhu ještě čeká. Tedy schvalovací proces, náročné provozní a klimatické podmínky, v nichž je důležitá i zpětná vazba zákazníků. To si CZ LOKO potvrdilo v sousedním Finsku, kde od roku 2015 jezdí v barvách dopravce Fenniarail Oy šest lokomotiv EffiShunter 1600 (řada 774.7).

EffiShunter 1000, foto: Lukáš Růžička

„Naší ambici je, aby se EffiShunter 1000 stal ve Skandinávii standardem posunovací lokomotivy pro následujících dvacet, třicet let,“ uvedl Michal Schaffer. „Ve své kategorii patří k tomu nejlepšímu, co je na evropském železničním trhu k dispozici. Jde tedy o prověřenou kvalitu za dostupnou cenu.“

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 se v Evropě prosadil spolehlivým a ekonomickým provozem. Běžně se vybavuje jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Pro skandinávský trh ho doplní ještě národní zabezpečovač ATC. To umožní jeho využití nejen na posunu, ale také v plnohodnotné traťové službě. Švédsko je jubilejní dvacátou zemí, do níž CZ LOKO své lokomotivy exportuje.

  • Facebook
  • Twitter