Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Policisté na Vysočině varují: Na telefonické pokyny ke změnám hesel a převodům peněz nikdy nereagujte

/
/
/
708 Zobrazení



Kriminalisté na Vysočině prověřují v posledních dnech několik případů, kdy se klienti různých bankovních ústavů stali terčem útoků podvodníků, kteří je připravili o značné finanční prostředky v řádech několika set tisíc korun.

„Podvodné kontakty s klienty bank mají většinou velice podobné scénáře. Podvodníci se v profesionálně znějících telefonátech vydávají za pracovníky banky a klienta informují o tom, že byl napaden jeho bankovní účet a požadují po něm přihlašovací údaje do elektronického bankovnictví, aby bylo možné účet co nejrychleji zablokovat,“ uvedl k podvodům Pavel Peňáz, náměstek ředitele Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina pro službu kriminální policie a vyšetřování.

Podvodníci nabídnou klientovi možnost převedení jeho finančních prostředků na jiný bezpečný účet. „V některých případech klienta informují, že si někdo zřejmě podvodným způsobem uzavřel jejich jménem úvěr na určitou finanční částku. Poté klientovi nabídnou, že ji může získat snadno zpět, když si uzavře úvěr ve stejné výši a peníze opět převede na jiný bezpečný účet. Všechny tyto transakce jsou podvodné a klient o peníze přichází. Po ukončení telefonické komunikace si většinou lidé sami uvědomí, že by mohlo být něco v nepořádku, a proto kontaktují svoji banku, kde bohužel zjistí, že se jednalo o podvodné telefonáty a že ze svého účtu skutečně nechali svojí neopatrností převést všechny své úspory na neznámé účty. Poté se lidé obrátí s trestním oznámením na Policii České republiky,“ doplnila Dana Čírtková, tisková mluvčí krajských policistů na Vysočině.

Kriminalisté se proto obracejí na veřejnost, aby lidé na podobné podvodné telefonáty nijak nereagovali a hovory ukončili. „Žádný peněžní ústav, a to ani v současném období, kdy se výrazně omezují osobní kontakty mezi lidmi z důvodu aktuálních krizových a mimořádných opatření, se svým klientem nekomunikuje tímto způsobem. Mějte proto vždy na paměti, že čísla účtů, přístupové údaje k nim, hesla, čísla platebních karet, přístupová hesla k internetovému bankovnictví, PIN k platební kartě – to jsou všechno údaje, které nikomu nesdělujeme a jejich bezpečí si musíme velice důkladně chránit proti případnému zneužití. Jedině tak se ochráníme před sofistikovanými útoky ze strany podvodníků, kteří jsou stále vynalézavější.
Pokud už se přesto stane, že by se lidé stali obětí podvodníků a provedli bankovní převody, které po nich údajný pracovník banky požadoval, aby na nic nečekali a případ oznámili své bance a Policii České republiky,“ uzavřela Dana Čírtková.

  • Facebook
  • Twitter