Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Nový jízdní řád 2023 na Vysočině

/
/
/
1216 Zobrazení



V neděli 11. prosince začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah na Vysočině zůstane na stejné úrovni jako v současném jízdním řádu. Dochází pouze k drobným úpravám času odjezdů a příjezdů. Nový jízdní řád bude platit do 9. prosince 2023.

Na trati 241 Znojmo – Okříšky budou nově o víkendech na většině spojů pravidelně nasazovány modernější soupravy.

V období platnosti jízdního řádu 2023 ujedou regionální spoje Českých drah (ČD) na území Kraje Vysočina 4,4 milionu vlakokilometrů. ČD v regionu denně vypraví v průměru 408 vlaků v pracovní dny a 288 v nepracovní dny. V celoročním průměru se jedná o 374 vlaků denně. S platností od 11. prosince 2022 dojde k rozšíření integrovaného dopravního systému VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazeny všechny regionální vlaky v úseku Vlkov u Tišnova – Tišnov (trať 250) a v úseku Věžná – Tišnov (trať 256).

České dráhy začnou od nového jízdního řádu na většině víkendových spojů na trati 241 Znojmo – Okříšky pravidelně nasazovat místo motorových jednotek řady 814 Regionova modernější motorové vozy řady 841 RegioSpider. V souvislosti s postupným nasazováním jednotek Moravia Jihomoravského kraje bude dosud přímá linka Brno – Křižanov – Žďár nad Sázavou rozdělena v Křižanově a tyto nové jednotky budou zajišťovat vlaky z Křižanova do Brna a zpět. K této změně by mělo dojít v průběhu první poloviny roku, a to po dodání jednotek Moravia. Obnova vozidlového parku bude pokračovat i v samotném Kraji Vysočina. K zajištění provozu regionálních linek Českých drah na Vysočině se aktuálně vyrábí šest nových elektrických a devět nových motorových jednotek. Dodávky těchto vozidel se očekávají ve druhé polovině roku 2023.

Změny na jednotlivých linkách ČD v Kraji Vysočina

Na základě požadavku Kraje Vysočina dochází od 11. prosince 2022 k následujícím změnám:

Trať 212 Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou (– Čerčany)
Na trati na území Kraje Vysočina nedochází k žádným podstatným změnám, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Vzhledem ke změně koncepce ve Středočeském kraji na trati 221 Praha – Benešov u Prahy budou upraveny časové polohy vybraných vlaků na trati 212, především v úseku Čerčany – Ledeč nad Sázavou, tak, aby byly udrženy přípojové návaznosti.
S platností od 1. července 2023 po ukončení jízdy odklonových vlaků dálkové dopravy přes Vysočinu v souvislosti s opravami traťového úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí dojde zkrácením pobytu v železniční stanici Světlá nad Sázavou k urychlení vybraných vlaků jedoucích na rameni Ledeč nad Sázavou – Světlá nad Sázavou – Havlíčkův Brod (dřívější odjezdy ze stanice Světlá nad Sázavou do Havlíčkova Brodu).

Trať 224 Horní Cerekev – Obrataň – (– Tábor)
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 225 (Veselí nad Lužnicí –) Horní Cerekev – Jihlava – Havlíčkův Brod
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Telč (– Slavonice)
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 230 Havlíčkův Brod – Světlá nad Sázavou (– Kolín)
Na trati dojde pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků, jejichž cílem je zachovat či vylepšit přípojové vazby v Havlíčkově Brodě a Kolíně.
Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
S platností od 1. července 2023 (po ukončení jízdy odklonových vlaků dálkové dopravy přes Vysočinu v souvislosti s opravami traťového úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí) dojde zkrácením pobytu v železniční stanici Světlá nad Sázavou k urychlení vybraných vlaků jedoucích na rameni Ledeč nad Sázavou – Světlá nad Sázavou – Havlíčkův Brod.

Trať 237 Havlíčkův Brod – Humpolec
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 238 Havlíčkův Brod – Ždírec nad Doubravou (– Pardubice)
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava
Na trati dochází pouze k drobným časovým úpravám vybraných ranních vlaků v úseku Třebíč – Střelice za účelem stabilizace ranní špičky v okolí Brna.
První ranní vlak s odjezdem v 3:51 z Třebíče do Brna (Os 4801) nově zastaví ve stanici Studenec (jedná se o požadavek obce Studenec).
Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.

Trať 241 (Znojmo –) Moravské Budějovice – Okříšky                      
Vlak z Moravských Budějovic s příjezdem v 6:22 do Znojma (Os 24803) nově nepojede v neděli.
Vlak s odjezdem v 7:38 ze Znojma do Okříšek (Os 24804) nově pojede v úseku Znojmo – Moravské Budějovice v neděli celoročně.
Vlak s odjezdem v 19:12 z Okříšek do Znojma (Os 24825) nově pojede v úseku Moravské Budějovice – Znojmo i v sobotu (náhradou za zrušený nedělní ranní vlak Os 24803).
Časové polohy a datová omezení ostatních vlaků se nemění.
O víkendech budou u většiny vlaků na trati 241 pravidelně nasazovány místo motorové jednotky řady 814 Regionova modernější motorové vozy řady 841 RegioSpider.

Trať 250 (Tišnov –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod                       
Na trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Nově bude na trati rozšířen IDS VDV o zastávky Níhov, Řikonín, Dolní Loučky a Tišnov. Rozšíření se týká pouze vlaků regionální dopravy – netýká se vlaků dálkové dopravy linky R9. Nově tedy bude do IDS VDV u vlaků regionální dopravy zaintegrována celá trať 250.
Po nasazení nových elektrických jednotek Moravia v Jihomoravském kraji (předpoklad od května 2023) bude rozlomeno vozební rameno vlaků regionální dopravy na trati 250 v relaci Brno – Křižanov – Žďár nad Sázavou a zpět ve stanici Křižanov. Jedná se o vlaky v objednávce Jihomoravského kraje.

Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou                      
Na trati nedochází k žádné změně, počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Nově bude na trati rozšířen IDS VDV o zastávky Nedvědice, Doubravník, Prudká zastávka, Borač, Štěpánovice a Tišnov. Nově tedy bude do IDS VDV zaintegrována celá trať 256.

Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov                      
Na trati dochází pouze k rozdělení vybraných vlaků do dvou tras – trasy jedoucí v pracovní dny a trasy jedoucí o víkendech. Vlaky téže časové polohy pojedou o víkendu pod jiným číslem než v pracovní dny. Cílem těchto úprav je zvýšení bezpečnosti provozu na trati D3.

  • Facebook
  • Twitter