Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Varšavské metro využije posunovací lokomotivu z jihlavského závodu CZ LOKO

/
/
/
1233 Zobrazení



Dopravní společnost Metro Warszawskie, provozující metro v polském hlavním městě, do svého vozového parku zařadí českou posunovací dieselelektrickou lokomotivu EffiShunter 300 z produkce holdingu CZ LOKO. Ten je vyrábí ve svém jihlavském závodě.


„Zakázku jsme získali v mezinárodním tendru, který dopravce vypsal loni v listopadu. Podle uzavřené smlouvy vozidlo dodáme do první poloviny příštího roku, kdy začne i zkušební provoz,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.

Lokomotivu EffiShunter 300 využívá i společnost Výzkumný Ústav Železniční ve svém Zkušebním centru Velim.

Lokomotiva EffiShunter 300 je nejmenší z portfolia drážních vozidel CZ LOKO. Je určena především pro lehký posun osobních i nákladních vozů ve stanicích, vlečkách a terminálech, ale uplatní se i na speciálních drahách jako je právě metro. Pro ně je lehce upravená například použitím jiného typu spřáhla a instalací protipožárního systému. „Jinak je technické provedení stejné jako u dodávky lokomotiv pro České dráhy,“ dodal ředitel
Varšavské metro ji bude využívat v depu u stanice Kabaty pro technologickou obsluhu mezi halami pro údržbu souprav. Zároveň bude sloužit jako záloha pro případ, že by došlo k výpadku elektřiny a vozy metra by uvázly v tunelu.
V Česku EffiShuntery 300 využívá i národní dopravce ČD, který si objednal dvanáct kusů pro staniční posun a seřazování souprav osobních vlaků. Další provozuje společnost Výzkumný Ústav Železniční ve svém Zkušebním centru Velim.
Metro Warszawskie v současnosti provozuje tři typy souprav metra – modernizované 81-71 ruské výroby, nově vyrobené Alstom Metropolis a Siemens Inspiro. Od roku 2007 má k dispozici i lokomotivu CZ LOKO 797.8.

  • Facebook
  • Twitter