Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Starostové řešili obchvat Vladislavi a také silnici Třebíč-Valeč

/
/
/
204 Zobrazení

Na Zelený čtvrtek 29. března uspořádal spolek Regio 2020 seminář, kde se věnovali znovuotevření tématu obchvatu Vladislavi, nově opravené silnici z Třebíče do Valče a vztahu k výstavbě 5. bloku v Jaderné elektrárny Dukovany.

Václav Bartůněk (AF-Cityplan) představil projekt II/351 Třebíč – Valeč. Podle něj mohl být úsek silnice mezi Třebíči a Valčí v rozměru 9,5 m. „Pokud by Kraj Vysočina usiloval o zařazení této silnice do kategorie I. třídy, byla by tato silnice automaticky v šířce 9,5 metru,“ reagoval na dotazy, proč došlo ke zúžení na stávajících 7,5 metrů. Na zúžení silnice upozorňuje a po nápravě volá právě Energetické Třebíčsko. Předseda Vítězslav Jonáš inicioval jednání u hejtmana Jiřího Běhounka. „Teď už se asi nepodaří rozšířit současnou opravenou silnici, ale budeme usilovat o to, aby se podařil navazující úsek od Valče směrem k elektrárně postavit v širší variantě,“ sdělil Jonáš a upozornil také na to, že plánovaný obchvat Slavětice bude v šířce 9,5 metrů a na to může navázat silnice o stejné šířce.
Aleš Kratina, předseda spolku Regio 2020 a také předseda dopravní krajské komise přinesl na seminář pozitivní zprávu. „V původní koncepci krajských silnic úsek mezi Třebíčí a Dalešicemi chyběl úplně. V nové koncepci, kterou nedávno schválilo krajské zastupitelstvo, je silnice II/351 vedena jako páteřní s návrhovou šířkou 7,5 m. Dokument je to nicméně živý a změny jsou možné, pokud budou řádně odůvodněné“.

Další část semináře se věnovala chybějícímu obchvatu městyse Vladislav a úzké silnici I/23 nad vladislavským nádražím. Zástupce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), oddělení koncepce výstavby, Jan Schützner, sdělil, že původní projekt z roku 2006 vyšel ekonomicky velmi špatně. Proto byly v minulých letech zadány aktualizační studie, které jsou už ekonomicky výrazně lepší, to se ale netýká úseku nad vlakovým nádražím. Přítomný zástupce Dopravního inspektorátu Policie České republiky Pavel Roudenský potvrdil, že část silnice mezi Třebíčí a Vladislaví obsahuje mnoho dopravních závad, např. chybějící odbočovací pruhy, vzdálenost od železniční tratě, dochází zde i k závažným dopravním nehodám. Pavel Borovička, referent generálního ředitelství ŘSD informoval starosty o tom, že po změně metodiky výpočtu ekonomických přínosů je velmi pravděpodobné, že samotný obchvat Vladislav by měl vyhovět požadavkům, bohužel úzký úsek nad nádražím zřejmě ne, jelikož zde přínosy budou pouze směrem k bezpečnosti, nikoliv k urychlení průjezdu.

Účastníci semináře na závěr shodli, že odešlou ministrovi dopravy požadavky na vyjmutí úseku I/23 Třebíč – Vladislav z ekonomického posuzování dopravních staveb a nový ekonomický přepočet samotného obchvatu Vladislav, který by měl stát zhruba 1,2 miliardy Kč. Písemná žádost by měla být předána ministru dopravy v průběhu dubna.

  • Facebook
  • Twitter