Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Firma z Třebíče radí řidičům při výběru kamer do aut

/
/
/
655 Zobrazení



Stále více řidičů si pořizuje do svých aut kamery. Natočené záběry mohou posloužit jako důkazní materiál při řešení dopravních přestupků nebo nehody. Používání kamer je v České republice povoleno a nezměnilo na tom nic ani evropské nařízení GDPR. Jak na to poradí v Třebíči.

„Záznamy můžete poskytnout policii nebo pojišťovně k vyšetřování nehody. Materiály ovšem nesmíte veřejně publikovat a šířit,“ vysvětluje Martin Rigó, majitel obchodní sítě s autodíly a autodoplňky na Vysočině. Varuje však před používáním kamer v sousedním Rakousku. Tam je zakázané pořizovat záznamy veřejného prostranství. Úplný zákaz používání kamer v autě platí například v Portugalsku a Švýcarsku.

Dejte si pozor na parametry kamery
Ne vždy platí, že dražší je lepší. V případě kamer do auta je to ale tak. „Kamery kolem tisíce nebo dvou mají horší parametry, ze záběrů nejdou přečíst SPZ a při horších světelných podmínkách kamera nezvládne zaznamenat dění na silnici,“ popisuje specialista Jan Hrůza z Meteoru. Na jaké parametry se tedy při výběru zaměřit? Rozlišení HD a Full HD má dnes už každá kamera. „Měli jsme možnost porovnávat kamery a rozlišení Full HD u kamery za tisíc korun je jiné, než u dražší kamery kolem tří tisíc,“ sděluje zkušenost Jan Hrůza. Další parametr je úložiště. Většina nabízí 32 GB prostoru pro nahrané záběry, to je skoro celodenní záznam. Nové kamery umožňují prostor o velikosti 128 GB, a to je už velmi dobré. „Délka natáčení se dá prodloužit nastavením snížení kvality obrazu, ale to mi přijde zbytečné. Kameru přeci kupujeme pro kvalitní záznam,“ doplňuje Hrůza. Díky nastavené smyčce se kamera automaticky přehrává, jakmile se úložiště naplní, kamera smaže staré záběry a zaznamenává nové. Martin Rigó doporučuje funkci zamčení souboru. V případě nárazu se nahraný záznam uzamkne, aby nedošlo k přehrání. Důležitý je také sledovací úhel kamery. Měl by být od 120 do 170 stupňů.

Kamera nesmí bránit ve výhledu, proto řidiči často pořizují tu, která je připevnitelná pod zpětné zrcátko. Při dnešním provozu se vyplatí mít kameru, která natáčí nejen dopředu, ale snímá také to, co se děje vzadu. Tato varianta vyjde majitele vozu na skoro deset tisíc korun. Kamera v autě je při současné často komplikované dopravní situaci dobrým pomocníkem řidiče.

  • Facebook
  • Twitter